آرشیو دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۱۶
جهان
۲۰

دو خط خبر

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد دو کره یک گذرگاه ارتباط دریایی را بازگشایی کرده و کشتی های دو طرف برای نخستین بار در 10 سال گذشته با یکدیگر ارتباط رادیویی برقرار کردند. رهبر کره شمالی نیز از رئیس جمهوری چین خواست اقداماتی را در جهت پایان بخشیدن زودهنگام به تحریم های اقتصادی این کشور انجام دهد.

یک موشک فضاپیمای ژاپنی روز شنبه تنها چند ثانیه پس از شلیک از منطقه ای در شمال این کشور، سرنگون و منفجر شد. مقام های شرکت مذکور می گویند که احتمالا نقص فنی در موتور اصلی موشک، علت سقوط آن بوده است.

مقام های افغانستان اعلام کردند افراد مسلح ناشناس به یک مدرسه پسرانه در استان ننگرهار در شرق افغانستان حمله کرده و سه مرد حاضر در آنجا را سر بریده و مدرسه را به آتش کشیدند. در همین حال رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد، توافق اخیر میان کشورش و پاکستان درباره نحوه حل مساله طالبان یک توافق «بی همتا و منحصربه فرد» درباره صلح است.

مقامات عربستان از دیروز مهلت اعلام شده از سوی وزارت کشور به منظور صدور مجوز حمل سلاح و مهمات برای شهروندان را اجرایی کردند. انتظار می رود این مهلت یک ساله باشد.

مقامات ترکیه یک مدرسه وابسته به سفارت آلمان را در ازمیر به دلیل نبود مجوز لازم توسط رئیس این مدرسه تعطیل کردند.

شمار زیادی از شهروندان اتریشی در مخالفت با افزایش ساعات کاری در روز دست به برگزاری تظاهرات علیه دولت زدند. بر اساس اخبار اعلام شده، دولت در نظر دارد ساعت کاری را از 8 ساعت به 12 ساعت در روز افزایش دهد.

گروه غیرانتفاعی «فستر» که بعد از کشته شدن 20 دانش آموز در حمله مسلحانه سال 2012 به مدرسه ابتدایی سندیهوک، ایجاد شده، تاکنون بیش از 1300 تن از معلمان مدارس امریکا را عمدتا در اوهایو درباره نحوه استفاده از یک سلاح دستی به هنگام مواجهه با تیراندازی در مدارس آموزش داده است.