آرشیو دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۲
ورزشی
۹
ضربه آزاد

پشت پرده وداع تلخ آرژانتین با جام

یکی از زیباترین بازی های ادوار مختلف جام جهانی، روز شنبه میان تیم های آرژانتین و فرانسه برگزار شد. دیداری زیبا، پرگل و مهیج که در آن فرانسه به برتری 4 بر 3 رسید تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود و آرژانتین از دور مسابقات کنار گذاشته شود.

سرویس ورزشی- فرانسه با سازماندهی بالایش در بازی با آرژانتین از اشتباهات تیم حریف نهایت استفاده را برد و توانست به مرحله بعدی راه یابد.

آرژانتین به عنوان یکی از تیم های باتجربه جام تا دقیقه 50 نمایش خوبی برابر فرانسه داشت و با نتیجه دو بریک پیش بود ولی بدبختی هایش از جایی شروع شد که سامپائولی سرمربی این تیم با اشتباه فاحش خود تغییر تاکتیک داد.

او برای مهار سرعت «ام با په» دفاع 4 نفره خطی را کنار زد و دستور داد تیمش با سه دفاع (دو مدافع یارگیر و یک ایبرو) به بازی ادامه دهد. سامپائولی با این کار خواست سرعت «ام با په» را مهار کند، غافل از اینکه فضا را در اختیار تیم فرانسه قرار می دهد. همین اشتباه فاحش، فرانسه را به سه گل دیگر رساند تا خروس ها برنده این بازی مهم و حساس باشند.

واقعا در جام جهانی جای خالی مربیان بزرگی چون مورینیو، کونته، گواردیولا، زیدان و... کاملا محسوس است. شاید اگر روزی این بزرگان هم روی نیمکت تیم های ملی بنشینند، آن وقت تازه جام جهانی شکل واقعی خودش را پیدا کند.

البته در شکست آرژانتین، باید مسی را هم شریک سامپائولی دانست. شاید اگر مسی 20 درصد خودش هم بود، تیمش این چنین از جام جهانی حذف نمی شد. مربی آرژانتین اگر کمی شجاعت داشت می توانست مسی را از بازی بیرون بکشد و از دیبالا استفاده کند ولی این کار را انجام نداد تا قهرمان دو دوره جام جهانی و فینالیست دوره قبلی مسابقات وداع تلخی با روسیه داشته باشد.