آرشیو دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۱۶
اقتصادی
۶

مجلس از توضیحات حجتی درباره «انحصار واردات نهاده ها» قانع نشد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر جهاد کشاورزی درباره علت انحصار در واردات نهاده های کشاورزی قانع نشدند.

به گزارش مهر، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی سوال ملی جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص علت ایجاد انحصار در بازار نهاده های مرغ توسط شخصی به اسم «مدلل» و زیرپا گذاشتن قوانین این حوزه در دستور کار قرار گرفت که پس از اظهارات نماینده سوال کننده و پاسخ وزیر، مجلس از اظهارات حجتی قانع نشد و به وی کارت زرد داد.

کریمی قدوسی در طرح سوال خود با بیان اینکه کل شرکت های واردکننده نهاده های کشاورزی زیر 40 درصد هستند، تصریح کرد: 60درصد انحصار این بخش در اختیار شخصی به اسم «مدلل» است و نکته اینجاست که اگر یک تاجر بزرگ بتواند از دولت ارز بگیرد، روز به روز قدرت پیدا می کند و عرصه را بر رقبا تنگ می کند.

حجتی وزیر جهاد کشاورزی هم در پاسخ به اظهارات کریمی قدوسی با بیان اینکه هیچ انحصاری در این بخش وجود ندارد، گفت: در سال 97 واردکنندگان ذرت 67 شرکت، واردکنندگان جو 67 شرکت و واردکنندگان کنجاله سویا هر کدام 7شرکت بوده اند. وی افزود: ما اصلا در جریان نیستیم که چه کسی وارد می کند؛ آنها خودشان در سازمان توسعه تجارت ثبت سفارش می کنند و از بانک مرکزی ارز می گیرند و کار ما فقط کنترل روند کار است تا با کسری مواجه نشویم.