آرشیو چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۱۸
ایران زمین
۱۹

برق همدان سهمیه بندی شد

گروه ایران زمین/ سهمیه خاموشی های با برنامه شرکت توزیع برق استان همدان در راستای ایجاد توازن بین تولید و مصرف برق و تامین کمبود نیرو مشخص و اعلام شد.«محمد مهدی شهیدی» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: میزان خاموشی های مشترکان برق استان در حداقل زمانی برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، اظهار داشت: با توجه به این امر این روزها شاهد افزایش مصرف برق در کشور و به تبع آن در استان هستیم. طی روزهای اخیر اوج مصرف برق استان همدان به 675مگاوات رسیده بود. گفتنی است، جدول خاموشی ها بر اساس منطقه و ساعت به مردم این استان اطلاع رسانی شده است.

قطع برق در هرمزگان

در همین حال، «محمد ذاکری»، مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان نیز اظهار داشت: در صورتی که مشترکان هرمزگانی در مصرف برق صرفه جویی نکنند، برق در استان قطع می شود. وی افزود: مصرف برق استان در ساعت اوج مصرف به 2 هزار و 50 مگاوات می رسد که 50 مگاوات بیشتر از اوج مصرف پیش بینی شده است. اگر مشترکان خانگی 10 درصد معادل 200 مگاوات در مصرف برق در ساعات 12 ظهر تا 6 بعدازظهر صرفه جویی کنند نیاز به قطع برق و خاموشی نیست، اما در غیر این صورت مانند چند روز گذشته مجبور به قطع برق به صورت نوبتی در سراسر استان خواهیم بود. ذاکری خاطرنشان کرد: علت کمبود برق در کشور، افزایش دمای هوا در نقاط مرکزی و شمالی کشور است.