آرشیو چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۴
ورزش
۱۸

انتقاد تند اسطوره های فوتبال از نیمار

فوتبال جای دلقک ها نیست

حسین خلیلی

رفتارهای نیمار در طول جام جهانی 2018 روسیه وجهه خوبی در میان هواداران نداشته است. مهاجم تیم ملی فوتبال برزیل اغلب اوقات روی زمین می افتد و تمارض هایش با انتقاد شدید هواداران رو به رو می شود. تمارض و تلاش های او در بازی مرحله یک هشتم نهایی مقابل مکزیک برای کارت گرفتن بازیکن حریف نیز با انتقاد شدید هواداران و بزرگان فوتبال روبه رو شده است.

آلن شیرر، یکی از شخصیت های برجسته جهان فوتبال از جمله افرادی است که این رفتار ستاره سلسائو را نمی پذیرد. مهاجم پیشین نیوکاسل پس از دیدار برزیل و مکزیک نسبت به تمارض مهاجم برزیلی واکنش نشان داد و در صفحه اسکواوکا نیوز نوشت: واقعا تاسف آور است. هیچ کس به توانایی های نیمار شکی ندارد... او بازیکن فوق العاده ای است ولی واقعا تمارض هایش رقت انگیز است. شیرر تنها به این بسنده نکرد و در صفحه شخصی اش نوشت: «نیمار، مرد، بس کن. از این رفتار تو آزرده خاطر می شویم.»

علاوه بر آلن شیرر، پیتر اشمایکل نیز از ستاره برزیلی انتقاد کرد و به شبکه BT Sport گفت: خدای من، نیمار جایزه بهترین بازیکن میدان را به دست آورد ولی فیفا باید رفتار او را نیز در زمین در نظر می گرفت. کلمه دیگری برای توصیف این رفتار ناشایست ندارم. از این که او تلاش می کرد تا بازیکن حریف کارت زرد دریافت کند عصبانی شدم. انگار که او مرده بود. تصور می کردم که با برانکارد یا آمبولانس به بیمارستان انتقال داده خواهد شد، اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

البته سرمربی و بازیکنان مکزیک هم بعد از پایان بازی بشدت از این رفتار نیمار انتقاد کردند. خوان کارلوس اوسوریو، سرمربی مکزیک در این باره گفت: وقفه ای که برای رسیدگی به وضعیت یک بازیکن ایجاد شد 4 دقیقه طول کشید و حتی بچه هایی که فوتبال بازی می کنند هم می دانند چنین کاری نباید انجام دهند.

فوتبال باید بازی مردها باشد نه آنهایی که در گوشه و کنار زمین دلقک بازی می کنند. رافائل مارکس، کاپیتان کهنه کار مکزیکی ها هم این گونه به رفتار نیمار واکنش نشان داد: ما نیمار را خیلی خوب می شناسیم. شخصیت او و شیوه بازی اش را می شناسیم و می دانیم که عجیب و غریب است.