آرشیو چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۴
ورزش
۱۷
یادداشت

آقای شاهین طبع، کاش کمی مطالعه می کردید

رضا پورعالی

مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال دیروز در گفت وگویی عجیب، همه چیز فوتبال را زیر سوال برد. او که به نظر می رسد دلش از جای دیگری پر بود، هر چه دلش خواست در مورد فوتبال گفت. ضرورت دارد درباره حملات عجیب و غیرمنطقی او چند نکته را بیان کنیم:

1 ایشان گفته بازیکنان تیم ملی فوتبال بلد نیستند 3 تا پاس به هم بدهند آن وقت سرمربی تیم ملی این همه پول می گیرد. شنیده ایم شاهین طبع مدرک دانشگاهی دارد. آدمی که تحصیلات آکادمیک دارد نباید با تحقیق و مطالعه بیگانه باشد. کی روش در این 8 سالی که در ایران بود حدود 11 ملیون دلار دریافت کرد؛ اما تیم ملی با راهیابی به دو جام جهانی 20 میلیون دلار از فیفا گرفت. او اگر پول هنگفت می گیرد پول هنگفتی را هم به حساب فوتبال ما واریز کرد.

2 آقای شاهین طبع. سالن بسکتبال در زمان بازی تیم ملی تهویه نداشت و نفس بازیکنان تیم ملی بالا نمی آمد. شما برای این مشکل حق دارید اعتراض کنید؛ اما حق ندارید به فوتبال توهین کنید. بسکتبال ورزش محترمی است؛ اما در هیچ برهه ای از تاریخ، مردم ایران برای بردهای بسکتبال به خیابان ها نریخته اند و بازی های بسکتبال را در پارک ها و سینماها ندیده اند. مشکل شما این است که مردم ما عاشق فوتبال هستند؟ بازیکنان تیم ملی ما شجاعانه جنگیدند و احترام تمام مردم ایران را متوجه خود کردند. آنها در برابر قهرمان اروپا، قهرمان افریقا و قهرمان جهان بازی های دلاورانه و خوبی ارائه کردند و 4 امتیاز از 3 بازی گرفتند. شما حق ندارید برای آنکه حق ورزش و تیم خود را بگیرید، زحمت و تعصب ورزشکاران دیگر را زیر سوال ببرید. پرسش ما از شما این است: اگر شما روزی با قهرمان جهان و قهرمان اروپا هم گروه شوید، می توانید همین طور پایاپای و نزدیک، مبارزه کنید یا با 60 اختلاف، بازی را واگذار می کنید؟ پولی که به کی روش داده شد، در همان دقایق پرالتهاب و اضطراب پایانی مقابل پرتغال جبران شد. همان لحظاتی که احساس می کردیم برای اولین بار می توانیم به دور بعد فکر کنیم. آقای سرمربی، کاش بیاموزیم که به هم و سلایق هم احترام بگذاریم.