آرشیو چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۴
رسانه
۳

برخی برنامه های موفق شبکه کودک

باهم بازی

بازی برای بچه ها یعنی تمرین و ساخته شدن؛ بازی، برای بچه ها یعنی زندگی... در این برنامه به خانواده ها نشان داده می شود که چطور می توانند در کنار هم و با حضور کلیه اعضای خانواده زمانی که دور هم جمع می شوند باهم بازی کنند.

کارآگاه نجار

در کارگاه نجاری، آقای پدر به همراه پسرش وسایل مختلفی می سازند. دو دستکش بامزه هم هستند که در کارها به آقای پدر کمک می کنند. آقای پدر کار با انواع ابزار نجاری و مواد و چسب های گوناگونی را که در ساخت کارستی ها مورد استفاده قرار می گیرد، به مرور زمان به پسرش می آموزد تا او نیز به اندازه پدرش مهارت پیدا کند.

خدا چه آفریده؟

برنامه «خدا چه آفریده؟» کودکان را با طبیعت آشنا کرده و آفریده های پروردگار بزرگ را به آنان بهتر نشان می دهد. بچه های مخاطب برنامه همراه دخترک و مادرش یاد می گیرند که هرکدام از حیوانات یا حشرات چه نام دارند، چه رنگی هستندو خیلی چیزهای دیگر.

آفتاب گردون

توتو، پرنده ای است که با خانواده اش روی مناره مسجد محله آفتاب گردون لانه دارد. او هر روز به همراه بچه های محله برای بازی به بهشت کودکان می آید. اینجا جایی است که عمو روحانی مهربان زمانی که می خواهد برای به جا آوردن نماز به مسجد برود، همیشه از آن عبور می کند. وقتی عمو روحانی، حجت الاسلام صادق مقدسیان بچه ها را مشغول بازی می بیند، داستانی به ذهنش می رسد که برای توتو و بچه ها تعریف می کند و آنها را با داستان های مذهبی و دینی مسلمان ها آشنا می کند.