آرشیو چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۴
سینما
۹
گفت و گو

لذت کار کردن با یک کارگردان خلاق و دموکرات

علیرضا خمسه را این سال ها با نقش آفرینی درخشان در نقش باباپنجعلی در مجموعه «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم به یاد داریم. او حتی در نقشی با کمیت محدود و بدون دیالوگ زیاد هم چشمه هایی دلپذیر و بامزه از هنر تمام نشدنی اش را به رخ می کشد و در میان انبوه شخصیت های پرحرف بانمک، چشمکی هنرمندانه می زند و دلبری می کند. خمسه در دوران اوج کارنامه اش، سه همکاری موفق با ابوالحسن داوودی داشت و حتما علاقه مندان سینما بازی های او را به نقش دلشاد (جیب برها به بهشت نمی روند)، خپیت (من زمین را دوست دارم) و کمال و جمال (بوی خوش زندگی) به یاد دارند.

وقتی به بهانه اکران فیلم تازه داوودی، «هزارپا» با او تماس گرفتیم، این بازیگر از کیفیت بالا و استاندارد آثار کمدی ابوالحسن داوودی سخن به میان آورد.

علیرضا خمسه به جام جم گفت: به نظر من آقای ابوالحسن داوودی، یکی از بهترین فیلمسازان سینمای ایران مخصوصا در عرصه و ژانر کمدی است و فیلم هایی که ساخته مثل سفر جادویی، جیب برها به بهشت نمی روند و من زمین را دوست دارم و... جزو فیلم های شاخص دهه های 60 و 70 سینمای ماست. از آن دهه به این سو دیگر کمدی ها، فیلم های درخشان اجتماعی با رویکرد انتقادی نبودند و بیشتر فیلم هایی بودند که صرفا برای خنده و سرگرمی آن هم با سطح پایین تر کیفیت ساخته شدند.

این بازیگر درباره فیلم جدید اکران شده داوودی هم گفت: آرزو می کنم فیلم هزارپا، در حد و اندازه سینمای کمدی خود آقای داوودی باشد، نه در حد و اندازه سینمای کمدی امروز. ضمن این که آرزو دارم هزارپا به اندازه ای که خود آقای داوودی انتظار دارند، فروش داشته باشد.

خمسه درباره همکاری هایش با داوودی هم توضیح داد: کار با ایشان در سه فیلم جیب برها به بهشت نمی روند، من زمین را دوست دارم و بوی خوش زندگی، جزو همکاری های خوب و به یادماندنی من بود، برای این که ایشان کارگردان بسیار خلاق و در عین حال دموکراتی است