آرشیو پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۱۹
جهان
۲۰

دورنما

شقایق امیری

ایندیپندنت (بریتانیا): این روزنامه از بازگشت داعش به سوریه پرده برداشته و نوشته است، امریکا بعد از بمباران رقه با تبلیغات وسیع مدعی شد، داعش با از دست دادن پایتخت خود نابود شده است. اما اطلاعات جدیدی که می رسد، نشان می دهد بین 8 تا 10 هزار نیروی داعشی به سوریه و عراق بازگشته اند و باید خطر آن را جدی گرفت.

دیلی استار (لبنان): دو جناح لبنانی جریان میهن پرست لبنان و حزب نیروهای لبنانی که در هفته های اخیر به دلیل سهم خواهی در تشکیل دولت جدید لبنان وارد چالش های رسانه ای فراوانی با یکدیگر شده بودند، در مذاکرات رودرروی رهبران دو حزب یعنی جبران باسیل و سمیر جعجع به توافق رسیدند تا اختلافات را کنار بگذارند و برای تشکیل دولت جدید لبنان به سعد حریری کمک کنند.

لس آنجلس تایمز (امریکا): این روزنامه امریکایی مدعی شده، لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری جدید مکزیک نسبت به سایر روسای جمهوری این کشور، از حساسیت کمتری نسبت به کاخ سفید برخوردار است و بنابراین انتخاب او را فرصتی برای کاخ سفید می داند تا بتواند سیاست های مورد نظر ترامپ را پیاده کند و البته رسیدن به چنین چیزی بستگی به میزان جدی بودن ترامپ برای ایجاد روابطی غیر خصمانه دارد.