آرشیو پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۵
سینمای جهان
۱۰

قسمت دوم فیلم موفق در راه است

عامرخان با «3 احمق» برمی گردد

بعد از گذشت یک دهه از اکران عمومی پرسروصدا و موفق «سه احمق»، قسمت دوم آن در دستور کار سازندگانش قرار گرفته است. راجکومار هیرانی کارگردان نسخه اصلی، با تائید خبر تولید قسمت دوم می گوید فیلمنامه آن در حال آماده شدن است. فیلمساز دلیل طولانی شدن تولید قسمت دوم را، نبود یک فیلمنامه جذاب و مقبول اعلام کرده است. منتقدان سینمایی و طرفداران عامر خان در حالی از خبر ساخت سه احمق 2 استقبال کرده اند، که هنوز معلوم نیست عامر دوباره با این پروژه همکاری خواهد کرد یا نه. نزدیکان بازیگر گفته اند هنوز خط داستانی فیلم و کاراکترهای آن مشخص نیست. به همین دلیل، هنوز خیلی زود است که درباره احتمال حضور عامر خان در آن صحبت کرد.

این در حالی است که خود هیرانی هم هنوز تماسی با بازیگر برای گفت وگو و امضای قرارداد نگرفته است. اما اهل فن می گویند تولید قسمت دوم بدون حضور عامر، احتمال موفقیت کلان آنرا به شدت پایین خواهد آورد. برخی از منتقدان سینمایی، خلاف این نظر را دارند. به باور آنها، موفقیت کلان فیلم بیشتر به دلیل فیلمنامه پرقدرت آن بوده تا حضور عامر خان در نقش اصلی. براساس این باور، هر بازیگر دیگری هم در سه احمق بازی می کرد، تماشاگران استقبال بسیار بالایی از آن می کردند. عامر خان در این فیلم در کنار مادهاوان و شرمان جوشی در نقش سه دانشجوی احمق و عقب مانده بازی می کنند. خط اصلی داستان فیلم، نگاهی انتقادی به سیستم آموزشی هند دارد.

فیلمنامه قسمت دوم سه احمق را هیرانی با همکاری دوست همیشگی اش آبیجات جوشی نوشته است. فیلمساز می گوید این فیلمنامه برای اوایل فصل پاییز آماده می شود. معلوم نیست او کلید فیلمبرداری فیلم را در همین تاریخ می زند، یا زمان دیگری را برای ساخت آن در نظر گرفته است. او که تازه درام شرح حال گونه «سانجو» (درباره زندگی و فعالیت های هنری سانجی دات سوپراستار جنجالی بالیوود) را روانه پرده سینماهای هند کرده، قرار است قسمت سوم کمدی انتقادی و اجتماعی «داداش مونا» را با بازی سانجی دات جلوی دوربین ببرد.