آرشیو شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۶
اخبار کشور
۱۰

مراسم گرامیداشت حاج احمد متوسلیان و دیپلمات های ربوده شده برگزار شد

مراسم گرامیداشت حاج احمد متوسلیان و دیپلمات های ربوده شده با عنوان «سردار جاوید نشان» در مجموعه سرچشمه برگزار شد.

در این مراسم که با عنوان یادواره «سردار جاویدنشان» به همت بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی و گروه فرهنگی جاویدنشان در سالن همایش های مجموعه سرچشمه (یادمان شهدای هفتم تیر) برگزار شد، خانواده ‍ ها و جمعی از همرزمان حاج احمد متوسلیان از جمله پیشمرگان کرد مریوان حضور داشتند.

وزارت امور خارجه در پیامی به مناسبت سی و ششمین سالگرد ربودن دیپلمات های ایرانی تصریح کرد: با تاکید مجدد بر پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی به منظور روشن شدن ابعاد این موضوع، از دبیرکل سازمان ملل متحد، صلیب سرخ جهانی و دیگر نهادهای حقوق بشری انتظار دارد به وظایف قانونی و اخلاقی خود برای تعیین وضعیت دیپلمات های ربوده شده جمهوری اسلامی ایران و آزادی آنها، عمل کنند.

به گزارش مهر، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز طی پیامی در همین زمینه تاکید کرد: نمایندگان ملت ایران ضمن تجلیل از سی و شش سال صبر و استقامت خانواده های این عزیزان، خود را ملزم و متعهد به پیگیری این مسئله انسانی و تلاش برای آزادی دیپلمات های ایرانی می دانند و در این راستا از تمامی فرصت ها و ظرفیت های دیپلماسی پارلمانی در مجامع جهانی و منطقه ای برای آزادی آنها بهره خواهند گرفت.

همچنین، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی پیامی به مناسبت سی و ششمین سالگرد ربودن دیپلمات های ایرانی نوشت: حاج احمد متوسلیان به همراه سید محسن موسوی، کاظم اخوان و تقی رستگار مقدم در اواخر خرداد ماه سال 61 در ماموریتی سیاسی نظامی، راهی سوریه شدند تا راه های کمک به مردم لبنان علیه تهدیدات رژیم صهیونیستی را بررسی کنند. ماجرای ربوده شدن این افراد هنوز در هاله ای از ابهام است و هرچند سندی درباره شهادت یا حیات آنها وجود ندارد، ولی ما به بازگشت آنها امیدواریم. تلاش های سید حسن نصرالله، ایران و سوریه هم در این زمینه چه به صورت علنی و چه پنهان ادامه دارد.