آرشیو یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

قتل روحانی اهل سنت خاش بر اثر اختلافات طایفه ای

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: مولوی عبدالشکور کرد (ترشابی) به دنبال اختلافات طایفه ای در شهرستان خاش به قتل رسید.

به گزارش روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان حجت الاسلام علی موحدی راد افزود: این روحانی صبح پنج شنبه درمقابل مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش به قتل رسید. وی افزود: وی 50 ساله و کارمند اداره بهداشت و فرزند مولوی عبدالستار کرد امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش بود و پدرشان از افراد خوش نام شهرستان هستند.

موحدی راد گفت: حدود 4 یا 5 سال قبل افرادی از یک طایفه توسط افراد طایفه فرد مقتول به قتل رسیدند و با توجه به تهدیداتی که مقتول شده بود این اتفاق کاملا طایفه ای است و سرمنشاء امنیتی ندارد. وی ضمن دعوت مردم به تمکین قانون گفت: مردم اعتماد کامل به دستگاه قضایی داشته باشند و یقین بدانند با مخلان امنیت به طور قاطع برخورد می شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خاش نیز در رابطه با قتل عبدالشکور کرد روحانی اهل سنت شهرستان خاش با ضرب گلوله افراد مسلح، ساعت 8 صبح پنج شنبه درمقابل مسجد جامع توحیدیه اهل سنت این شهرستان ازسوی افراد ناشناس گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه دارد.