آرشیو یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۱۲۹
صفحه آخر
۱۶
دروازه سرخ

روس ها، امریکایی ها را دوست دارند

سهیل سراییان

جام جهانی بیشتر از فوتبال محلی است برای آشنایی ملت ها. مردمی که شاید هیچ وقت فکرش را هم نمی کردند روزی همدیگر را ملاقات کنند. حالا هر روز در طول مسابقات جام جهانی با آدم هایی دیدار می کنند که هیچ وقت آنها را فراموش نخواهند کرد.

لورنا جیمز از امریکا به روسیه آمده است. لورنا هم به عنوان داوطلب افتخاری به روسیه دعوت شد. البته او بلیت چند بازی را هم خریداری کرده است. روز اولی که او را در سالن غذاخوری اسپارتاک دیدم، باور نمی کردم یک امریکایی این طوری از میزبانی روس ها تعریف کند. به همین خاطر از او خواستم تا به ما بگوید به عنوان یک امریکایی اهل میشیگان، روسیه را چگونه می بیند؟

«اینجا خیلی متفاوت و بانظم است. واقعیت ابتدا تصمیم نداشتم اصلا بیایم اما گفتم جام جهانی فرصت خوبی است که روسیه را ببینم. اینجا همه چیز خوب است. روسیه بسیار مدرن است و امکانات حمل و نقل خوبی دارد. به جرات از برخی شهرهای امریکا بهتر است. روس ها مهربان اما یک جاهایی بسیار جدی هستند. من سعی می کنم همیشه به آنها لبخند بزنم.»

وقتی روس ها متوجه می شوند که از امریکا آمده ای چه برخوردی باهات دارند؟

«خیلی زیاد خوشحال می شوند و سعی می کنند بیشتر از بقیه، کشورشان و فرهنگ شان را نشانم بدهند. ابتدا به خاطر سطح زبان شان از من عذرخواهی می کنند اما باید بگویم که نسل جدیدشان خیلی خوب انگلیسی صحبت می کنند. من چیزی از دشمنی ندیدم.»

تا اینجا بزرگ ترین مشکل در روسیه چه چیزی بوده؟

«کیفیت غذاهای اینجا البته فیفا برای داوطلبان بسیار پایین بوده است. اما نه مشکل بزرگی نداشتم.»

آیا دوباره به روسیه سفر می کنی؟

«روسیه بسیار جذاب و زیباست. مردم مهمان نوازی دارد و من حتما دوباره به روسیه سفر می کنم.»

لورنا روز دوشنبه به امریکا بر می گردد. قطعا تجربه همکاری و آشنایی با او، یکی از بخش های جذاب فعالیت ما برای فیفا بود.