آرشیو یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۷
ورزش
۱۵

انگلیس بعد از 28 سال صعود کرد

سومین نیمه نهایی سه شیرها

انگلیس خیلی راحت تر از آنچه تصورش می شد سوئد را 2 بر صفر شکست داد تا دیوید بکام در کری دوستانه با زلاتان ابراهیموویچ پیروز باشد و زلاتان حالا مجبور است به دلیل قولی که به بکام داده، در ومبلی لندن در حالی که پیراهن تیم ملی انگلیس را پوشیده، ماهی و چیپس بخورد!

بازی مرحله یک هشتم نهایی انگلیس مقابل کلمبیا به مراتب سخت تر از بازی دیشب بود و شاگردان گرت ساوت گیت به راحتی توانستند دو گل به سوئد بزنند و چند موقعیت مسلم را هم توسط رحیم استرلینگ و هری کین از دست دادند. سوئد تا اینجای جام خوب پیش آمده بود و در یک هشتم نهایی از پس سوئیس برآمد؛ اما در این بازی در حد و اندازه های یک چهارم نهایی جام جهانی نبود.

مگوایر (دقیقه 30) و دله الی (59) در این بازی به ترتیب گل های 89 و 90 انگلیس در تاریخ جام های جهانی را به ثمر رساندند تا انگلیس را به نیمه نهایی برسانند.

به این ترتیب انگلیس بعد از گذشت 28 سال به نیمه نهایی جام جهانی رسید.

سه شیرها دو بار دیگر به نیمه نهایی رسیده بودند. یک بار در 1966 که میزبان بودند و با شکست آلمان در فینال، قهرمان شدند و بار دیگر در سال 90 که در نیمه نهایی مقابل آلمان شکست خوردند و به فینال نرسیدند.

حالا انگلیس به نیمه نهایی رسیده آن هم در حالی که آلمان در جام نیست و به خانه اش برگشته. نکته جالب در مورد انگلیس این است که بجز واردی، کیهیل و اشلی یانگ، دیگر بازیکنان این انگلیس در آخرین صعود تیم ملی فوتبال انگلیس به نیمه نهایی (90) اصلا به دنیا نیامده بودند.

گرت ساوت گیت سرمربی انگلیس خود در تیم ملی 98 و 2002 انگلیس با ستاره های فراوانش عضویت داشت ولی موفقیتی به دست نیاورد؛ اما با جوانان انگلیس به نیمه نهایی رسیده و باید چهارشنبه تیم خود را در ورزشگاه لوژنیکی مسکو هدایت کند.