آرشیو سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۸
ورزش
۱۶

قهرمانی روسیه در لیگ ملت های والیبال

تیم ملی والیبال روسیه با قاطعیت و در 3 ست پیاپی فرانسه را در خاک خودش شکست داد تا قهرمان لیگ ملت های والیبال شود. مسابقاتی که با حضور 16 تیم درجه یک والیبال دنیا آغاز شده بود، با قهرمانی روسیه به پایان رسید. تیم ملی ایران هم در مرحله اول این مسابقات شرکت داشت و با قرار گرفتن در رده دهم جدول مسابقات، به عنوان بهترین تیم قاره آسیا انتخاب شد. 6 تیم برتر به مرحله دوم رسیدند و در دو گروه رقابت کردند.

در گروه اول فرانسه، برزیل و صربستان به ترتیب اول تا سوم شدند و در گروه دوم، روسیه، آمریکا و لهستان در رده های اول تا سوم قرار گرفتند. در نیمه نهایی برزیل با روسیه بازی کرد که 3 بر صفر شکست خورد و فرانسه هم به سختی و با نتیجه 3 بر 2 از سد آمریکا گذشت.

روز پنجشنبه ابتدا آمریکا و برزیل دیدار رده بندی را برگزار کردند که این بازی با برتری برزیل تمام شد. سپس نوبت به فرانسه میزبان و روسیه رسید تا فینال این فصل لیگ ملت های والیبال را برگزار کنند. در بازی فینال و در حالی که سالن اصلی پیر موری شهر لیل پر از تماشاگران فرانسوی بود، روسیه با ارائه یک نمایش برتر و در 3 ست پیاپی و با نتایج 25 بر 22، 25 بر 20 و 25 بر 23 فرانسه را مغلوب کرد و قهرمان شد.