آرشیو سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۸
سیاست
۲

گمانه زنی اصلاح طلبان درباره استعفای جهانگیری

به دنبال ادعای یک سایت حامی دولت مبنی بر استعفای اسحاق جهانگیری از معاون اولی رئیس جمهور، خبرگزاری ایسنا در گفت وگو با یک منبع آگاه در ریاست جمهوری، این ادعا را رد کرد.

به گزارش فارس، سایت «انتخاب» از سایت های حامی دولت در روزهای گذشته، گزارشی تحت عنوان پشت پرده دعوای رسانه ای کم سابقه «اعتدال و توسعه» با «کارگزاران» منتشر کرد.

انتخاب در بخشی از این گزارش مدعی شد که اسحاق جهانگیری تاکنون چندبار استعفا داده که با مخالفت رئیس جمهور مواجه شده اما این بار روحانی، مخالفتی با استعفای معاون اولش نداشته است.

این سایت حامی دولت در این باره نوشت: «طبق اطلاعات واصله به «انتخاب»، جهانگیری که معتقد است هیچ کاره است و عموم اختیارات در دستان واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور است، در جلسه ای با حضور روحانی و برخی مقامات دولتی، مجددا آمادگی خود را برای استعفا اعلام کرده؛ اما این بار برخلاف دفعات پیشین، رئیس جمهور مخالفتی نکرده و با سکوت خود، از سخنان معاون اول گذر کرده است.»

پس از انتشار این شایعه، یک منبع آگاه در ریاست جمهوری در گفت وگو با ایسنا شایعه استعفای معاون اول رئیس جمهوری را تکذیب کرد. این منبع آگاه تاکید کرد: خبرسازی های دروغین و غیرواقعی و موهوم اخیر به امید ایجاد فضا برای انتخابات آینده، ناامید کردن مردم و حرکت در مسیر خواسته بیگانگان و آب به آسیاب دشمن ریختن است.

در این تکذیبیه آمده است: تصویرسازی های غیرواقعی از رقابت های خیالی درون دولت به نحوی که گویی جریانات مختلفی در دولت مشغول مبارزه مستمر با یکدیگر هستند یا کابینه به مثابه یک شرکت سهامی است اقدامی ناپسند و خلاف مصالح ملی است و در صورت استمرار شایعه پراکنی، پیگیری های حقوقی و قضایی علیه منتشرکنندگان شایعات اخیر از سوی مراجع ذی ربط دنبال خواهد شد.

به دنبال افزایش شایعه ها مبنی بر اختلافات در دولت، محمدباقر نوبخت در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «حضور دکتر جهانگیری در کابینه، نقطه قوت دولت دکتر روحانی است. همواره شاهد مواضع منطقی و امیدآفرین از ایشان بوده ام.»