آرشیو سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۸
سینما
۹

اخبار

خانواده های شهدا خواستار اکران «مستطیل قرمز» شدند

سینمای دفاع مقدس تنها ژانر واقعا بومی سینمای ایران است که متولدشده در سینمای پس از انقلاب اسلامی است و خاطرات هشت ساله مردان و زنانی را که قهرمانانه از خاک، دین و میراث پدری دفاع کردند به نمایش می گذارد.

فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» به کارگردانی حسن صیدخانی و حسین صیدخانی از جمله فیلم هایی است که جدیدا در حوزه دفاع مقدس ساخته شده و مدتی است که در نوبت اکران قرار دارد و ظاهرا تعدادی از خانواده های شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستند تا زودتر اکران عمومی فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» را در دستور کار خود قرار دهد. به گزارش سینماپرس، در این فیلم که طی دو سال و با هزینه یک و نیم میلیارد تومانی تولید شده بازیگرانی همچون محمود مقامی و اندیشه فولادوندایفای نقش کرده اند. در توضیح این فیلم آمده است؛ داستان «مستطیل قرمز» درباره آوارگی شهروندان غرب کشور در دوران دفاع مقدس در منطقه ایلام است و علت انتخاب این نام برای فیلم نیز به دلیل پرداختن به حادثه زمین فوتبال چوار است.

سام قریبیان در پرتغال فیلم ساخت

سام قریبیان به واسطه حضور پدرش «فرامرز قریبیان» از همان کودکی فضای هنر و بخصوص سینما را درک کرد و تا به امروز کارهای مختلفی از اجرای برنامه های تلویزیونی گرفته تا بازی در تئاتر و سینما انجام داده و گویا این روزها در سکوت خبری جدیدترین فیلم خود را در خارج از کشور به نیمه رسانده است.

به گزارش ایسنا، بیش از 70 درصد فیلمبرداری فیلم «دختر خداحافظی» در کشور پرتغال و در دو شهر لیسبون و پورتو به اتمام رسیده و 30 درصد باقی مانده قرار است در خلیج فارس و شهر شارجه فیلمبرداری شود و ظاهرا گروه منتظر مناسب شدن دمای هواست تا بتواند صحنه های باقی مانده را به اتمام برساند. از قرار معلوم، سام قریبیان پس از مدت ها مجددا خارج از ایران کاری را با سرمایه خارجی می سازد که این کار محصول مشترک پرتغال، ایران و کره جنوبی و اقتباسی آزاد از داستان مشهور نیل سایمون، نمایشنامه نویس است