آرشیو شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۵۱
سینما
۹

کلوز آپ

«تپلی» به روایت قناعت

حسین قناعت، کارگردان سینما کودک که فیلم هایی چون دزد و پری و قهرمانان کوچک را در کارنامه دارد، این روزها تلاش می کند فیلم «تپلی» را به سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان برساند.

حسین قناعت با اشاره به صدور پروانه ساخت فیلم سینمایی تپلی به مهر گفت: این فیلمنامه درباره کودکان و نوجوانان است، اما بزرگسالان نیز از تماشای آن لذت می برند و بخشی از این فیلم برای بزرگسالان است.

او افزود: تپلی می خواهد کودک درون افراد را به یادشان آورد، مساله ای که فکر می کنم سال هاست در میان مردم جامعه فراموش شده است. این کارگردان توضیح داد: 90 درصد از این پروژه در تهران جلوی دوربین می رود و 10 درصد آن هم در یکی از شهرستان های شور که هنوزانتخاب نشده است.

قناعت با اشاره به این که سعی می کند این پروژه را برای حضور در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان آماده کند، گفت:جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اولین فرصت نمایش آثاری در این ژانر است و شرایطی فراهم می کند که فیلم ها در مقایسه با هم قرار گیرند.

بهناز جعفری در «هیاهوی انزوا»

بهناز جعفری، بازیگر فیلم های آب و آتش، بیدار شو آرزو و تهران ساعت هفت صبح، یکی از نقش های اصلی فیلم «هیاهوی انزوا» را بازی می کند.

محمد احمدی، تهیه کننده سینما، درباره آخرین وضعیت ساخت فیلم سینمایی «هیاهوی انزوا» به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بتازگی با بازیگرانی چون بهناز جعفری، فروغ قجابگلی، مهدی ساکی و امیرحسام بختیاری قرارداد بستیم.

او درباره داستان این اثر هم بیان کرد: هیاهوی انزوا یک طنز تلخ اجتماعی و درباره سه شخصیت است که علی رغم هیاهوی بی حد و حصر، احساس تنهایی می کنند و در راه پر کردن این تنهایی به شناخت عمیق تری از ابرشهر تهران و وجود خودشان می رسند. داستان های این سه شخصیت به طور موازی پیش می رود و در نهایت هر سه نفر مصمم تر با درک عمیق تری از خود در هیاهوی تهران به راهشان ادامه می دهند.

این فیلم به کارگردانی علی جابر انصاری، دوشنبه کلید می خورد.