آرشیو یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۲
اقتصادی
۴

بهره برداران گیاهان دارویی وام می گیرند

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشت ارگانیک و تکثیر گیاهان دارویی و فرآوری آنها از سوی «سامانه کارا» در حال پرداخت به بهره برداران است که می تواند نقش مهمی در اشتغال و توسعه این بخش داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حسین زینلی در گفت و گو با ایرنا در ارومیه افزود: در صورت استقبال بهره برداران و تولید کنندگان دو هزار میلیارد ریال تسهیلات اضافی نیز برای ایجاد اشتغال در این حوزه تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: توسعه زنجیره های تولید در کشت گیاهان دارویی و تقویت ذخایر ژنتیکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش و ارتقای سلامت جامعه و کاهش هزینه های درمان است.

زینلی، واردات گیاهان دارویی در سال گذشته به ارزش 150 میلیون دلار و اسانس به ارزش 92 میلیون دلار را یادآوری کرد و گفت: با توسعه کشت گیاهان دارویی افزون بر صرفه جویی در مصرف آب، واردات این بخش نیز کاهش می یابد.

او با اشاره به قطب بندی فعالیت های تحقیقاتی در حوزه کشاورزی و یکپارچگی در انجام تحقیقات افزود: قطب بندی بر حسب استعدادها از امسال در کشور اجرا می شود و محققان در قطب های خود و در حوزه های مشخص فعالیت می کنند که این کار به تقویت مناطق فعال در تولید و استعدادهای خاص منجر می شود. مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: برندسازی برای گیاهان دارویی بومی و تولید اقتصادی و تجاری سازی آن در دستور کار است.وی بیان کرد: برای هر هکتار توسعه کشت گل محمدی 25 تا 30 میلیون ریال یارانه و تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار داده می شود که 10 درصد آن مربوط به هزینه های کشاورز است.