آرشیو یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون قضایی دادستان کل در امور فضای مجازی: فعالیت «هات گرام» و «تلگرام طلایی» برخلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی است

معاون قضایی دادستان کل در امور فضای مجازی گفت: اینکه نهادهای ذی ربط شرکت های داخلی را به عمله تلگرام تبدیل کنند، نهایت تنبلی است.

عبدالصمد خرم آبادی در صفحه شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت: «بر اساس آماری که مرکز ملی فضای مجازی در تاریخ نوزدهم تیر ماه 1397 اعلام کرده، تعداد 30 میلیون و 100 هزار نفر از طریق فیلترشکن های هاتگرام و تلگرام طلایی فیلتر تلگرام را دور می زنند و اینترنت بدون فیلتر هاتگرام و تلگرام طلایی را وزارت ارتباطات تامین می کند.

این در حالی است که فعالیت فیلترشکن های داخلی نظیر هاتگرام و تلگرام طلایی برخلاف اهداف و سیاست های تعیین شده در مصوبه شورای عالی فضای مجازی است. مصوبه مربوط به «سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» حدود یک سال پیش (خرداد 1396) به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده و فراگیر شدن پیام رسان های داخلی و جلوگیری از دسترسی بیگانگان به داده های عظیم کشور صراحتا جزء اهداف و سیاست های مذکور در این مصوبه هستند.

از آنجا که فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی هم مانع از فراگیر شدن پیام رسان های داخلی و هم موجب دسترسی بیگانگان به داده های عظیم کشور خواهد شد، لذا فعالیت این دو نرم افزار برخلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی است.