آرشیو یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۲
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد معلم و قاری شهید حسین فلاح

شهیدی که بسیاری از منافقان را راهی جبهه کرد

شهید حسین فلاح متولد 2 بهمن 1332 است.

در ایام جوانی با حضور در جلسات استاد سیدمحسن موسوی بلده به قاری خوشخوانی تبدیل شد، البته وی در مدارس هم به بچه ها قرآن درس می داد.

شهید فلاح دبیر قرآن در مدارس آموزش و پرورش بود. وی ابتدا در مدرسه شاهد موحدی تدریس می کرد.

آن زمان گویا منافقان تاثیر زیادی روی برخی جوانان دبیرستانی گذاشته بودند و محیط این مدرسه به لحاظ فرهنگی مطلوب نبود؛ از این رو از حسین فلاح خواستند که به دبیرستان جابر بن حیان برود و در زمینه های مختلف اخلاقی و سبک زندگی روی بچه های مدرسه کار کند.

این شهید عزیز هم تصمیمش را گرفت و به این مدرسه پرحاشیه رفت. روز های نخست با مشکلات زیادی روبرو بود، در بدو ورود به مدرسه بچه ها به موتورش خسارت وارد کرده بودند و در روز های نخست به او جسارت می کردند. اما وی با روحیه به کارش ادامه داد و توانست با اخلاق خوبش بسیاری از جوانانی که فریب منافقان را خورده بودند، جذب کند تا جایی که برخی از آنها راهی جبهه شدند و برخی هم پس از شهادتش آمده بودند و برایش اشک می ریختند.

روابط عمومی بسیار قوی داشت و از آنجایی که با آیات قرآن هم آشنا بود، به راحتی جوانان را جذب فعالیت های مذهبی می کرد. موضوع دفاع مقدس که پیش آمد با تعدادی از بچه ها صحبت کرد و ضرورت حضور در جبهه ها را برای آنها توضیح داد.

عقیده داشت کسی که دیگران را موعظه می کند، ابتدا باید خودش عامل باشد، از این رو اولین نفر خودش راهی منطقه شد، به دنبال وی هم تعداد دیگری از جوانان هم راهی شدند و همه با هم به شلمچه رفتند.

این معلم قرآن در 21 فروردین 1366 به شهادت رسید. پیکر مطهرش را برای تشییع به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بردند و جمعیت زیادی برای تشییع پیکرش آمدند که بسیاری از آنها جوانانی بودند که زمانی در جمع منافقان بودند و به معلمشان جسارت کرده بودند. اما این بار در صف اول تشییع پیکر معلم شهیدشان بودند و اشک می ریختند.