آرشیو سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷، شماره ۳۱۹۶
روزنامه فردا
۱۶
شگفتی

چتری فقط برای رئیس

سیاست مداران و بازیکنان فرانسه در مراسم اختتامیه جام جهانی روسیه 2018 در لحظات متفاوتی نقش اول را برعهده داشتند. پوتین، مکرون و کولیندا گرابار کیتاروویچ، رئیس جمهور کرواسی. نقش اول این مراسم قطعا خانم رئیس جمهور کرواسی بود که لباس تیم ملی اش را پوشیده بود و با درآغوش کشیدن بازیکنان هر دو تیم فرانسه و کرواسی و تیم داوری هیجان و خوشحالی خود را نشان داد. هرچند مکرون جوان و پرانرژی نیز در صحنه ای از شدت هیجان بالا پرید و در تاریخ ماندگار شد.

پیش بینی باران قطعا یکی از وظایفی بود که برنامه ریزان مراسم برعهده داشتند، اما انگار فراموش کرده بودند یا از دستشان در رفته بود و نتیجه این عدم برنامه ریزی شد خیس شدن مدال گیران و مدال دهندگان، اما شگفتی آن هنگامی رخ داد که فقط برای پوتین چتر آورده شده بود. مکرون و کیتاروویچ که در حال اهدای مدال بودند، بی توجه به بارش شدید باران از بازیکنان به گرمی استقبال می کردند. کم کم به ذهن میزبانان رسید که بهتر است چترهایی برای رئیس فیفا و نخست وزیر فرانسه و رئیس جمهور کرواسی هم بیاورند.

دیدیه دشان، سرمربی تیم فرانسه، در لحظه ای به لباس و کت خیس خود اشاره ای کرد و لبخندی زد. بعضی از بازیکنان فرانسه، پرچم کشورشان را بر سر خود قرار داده بودند. از وقتی که جام در اختیار بازیکنان فرانسه قرار گرفت، آنان با نحوه متفاوت خوشحالی کردنشان نگاه ها را به خود جلب کردند؛ آنها در زیر باران می رقصیدند، ژست می گرفتند.

بازیکنانی که فرزندان خود را بغل کرده بودند و همراه با جام عکس می گرفتند. یکی، دو بازیکن با جام روی چمن های خیس ورزشگاه لیز می خوردند و سرسره بازی می کردند. نحوه های متفاوت بوسیدن جام هرکدام شیوه ای بود برای ثبت عکسشان توسط عکاسان.