آرشیو سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۵۴
ورزش
۱۶

جام 21

محمدی در لحظات جذاب جام

نشریه اسپانیایی مارکا فهرستی از لحظات جالب جام جهانی 2018 منتشر کرده که پرتاب اوت پشتکی میلاد محمدی بازیکن تیم ملی ایران هم جزو آنهاست.

توهین دیگو ماردونا رو به نیمکت نیجریه ای ها در شب صعود آرژانتین به مرحله یک هشتم نهایی و از حال رفتن او در پایان آن بازی، ضربه ناشیانه میچی باتشوایی زیر توپ در شادی پس از گلزنی تیمش مقابل تونس که توپ را به صورت خود کوبید، سوال پرسیدن خورخه سامپائولی، سرمربی آرژانتین از لیونل مسی در جریان بازی مقابل نیجریه در مورد تعویض های تیم، تمرین گروهی بازیکنان سنگال پیش از آغاز بازی هایشان که شبیه حرکات موزون بود، گیر افتادن عکاس خبرگزاری فرانسه در شادی پس از گل بازیکنان کرواسی مقابل انگلیس در مرحله نیمه نهایی، تلاش نافرجام انگلیسی ها برای زدن گل تساوی به کرواسی وقتی همه بازیکنان این تیم مشغول شادی پس از گل بودند و در نهایت پایکوبی ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در رختکن تیم ملی این کشور پس از قهرمانی، دیگر لحظات به یاد ماندنی بوده اند که مارکا آنها را مرور کرده است.

3 میلیون تماشاگر جام 21

جام جهانی 2018 روسیه بیش از 3 میلیون تماشاگر داشت که این جام را از نظر تعداد تماشاگر در رده پنجم جام های جهانی قرار می دهد.

آمار فیفا نشان می دهد که در سال 1994 میلادی 59/3 میلیون نفر، سال 2006 میلادی 36/3 میلیون نفر، سال 2010 میلادی 18/3 میلیون نفر و سال 2014 میلادی نیز 43/3 میلیون نفر برای تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال به استادیوم های ورزشی رفته اند. متوسط شمار تماشاگران جام جهانی 2018 در هر مسابقه فوتبال جام جهانی روسیه نیز 47371 نفر (در مجموع 3 میلیون و 31 هزار و 768 نفر) بود. همچنین بیش از 10 میلیون هوادار فوتبال از سراسر جهان در فن فست های فیفا در روسیه (فضای کنار ورزشگاه ها) مسابقات را به طور زنده و رایگان دیدند و در جشن های ویژه جام جهانی فوتبال 2018 روسیه شرکت کردند.