آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷، شماره ۳۱۹۷
سیاست
۳

الو شرق 88640260

پیامک: 30004699

اشتباه در ارسال شماره شبا: برای ثبت نام و دریافت سود سهام عدالت، به علت آگاهی نداشتن نام خود و همسرم را با یک شماره شبا در رایانه سازمان مربوطه نوشتم و هیچ راه تصحیحی هم وجود نداشت. تکلیف افرادی که به علت سهوی دچار چنین اشتباهی شده اند، چیست؟

از متقاضیان سهام عدالت

در کلان شهرها برای تصفیه فاضلاب متخصص وجود ندارد و حجم عظیم فاضلاب تولیدی، به یک تهدید محیط زیستی تبدیل شده است. چرا در دانشگاه رشته مهندسی تصفیه انواع فاضلاب، اعم از شهری و خانگی و صنعتی وجود ندارد. گویا وزارت علوم هنوز پی به اهمیت حیاتی این رشته نبرده است. آب کشاورزی کلان شهرها ازجمله مشهد را از تصفیه فاضلاب تامین کنید. آب سفره زیرزمینی مشهد شیرین و برای شرب لازم است. تا در شهر مردم زندگی می کنند، فاضلاب هست و تا این منبع لایزال هست، آب مورد نیاز کشاورزی هست. فقط همت می خواهد.

در روستاهای مشهد، پشم گوسفندها را در صحرا رها کرده اند؛ چون از دامدارها نمی خرند. با راه اندازی کارگاه های خانگی ریسندگی، می توان علاوه بر کارآفرینی، از دورریز این کالای ارزشمند جلوگیری کرد؛ البته اگر تاجران اتاق بازرگانی واردکننده پوشاک از ترکیه و چین به وزرا اجازه بدهند.

اکبری

تعدادی از چاه های آب شمال غرب مشهد که برخلاف قانون همه 12 ماه سال آب مشهد را غارت می کنند، غارت برق مشهد در ساعت پیک مصرف را هم در کارنامه مجرمانه خود دارند. با توجه به فشار مصرف در چهار ساعت پیک مصرف برق، شرکت برق خواسته، مالکان چاه ها روزی چهار ساعت موتور چاه را خاموش کنند تا برق خانه ها قطع نشود. اینها که سال ها با عدم نظارت آب منطقه به غارت خو گرفته اند، یک ثانیه در ماه هم موتورها را خاموش نمی کنند! جان 5/3 میلیون مشهدی برای اینها پشیزی ارزش ندارد. با استعلام از شرکت برق به راحتی این چاه های خطرناک قابل شناسایی و مجازات هستند. باید پروانه این چاه ها برای همیشه باطل شود. چند سال مماشات؟

یک مخاطب