آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷، شماره ۳۱۹۷
اقتصاد
۴
خبر ویژه

بومی سازی ساخت پمپ های دنده ای در پتروشیمی جم

متخصصان شرکت پتروشیمی جم، موفق به ساخت پمپی دنده ای با فشار عملیاتی چهار بار و دبی 3.8 متر مکعب بر ساعت و ساخت گیربکس کاهنده با نسبت دور هفت به یک شدند.

مهندس قیامی در جلسه مدیران مجتمع ضمن قدردانی از این اقدام ارزشمند، اظهار کرد: پتروشیمی جم در سال اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی درراستای بی اثرکردن تحریم ها موفق شد دانش ساخت پمپ های دنده ای را در کارگاه مرکزی این مجموعه بومی سازی کند.

معاون نگهداری و تعمیرات پتروشیمی جم یادآور شد: تست های عملیاتی خود را مطابق با استاندارد API 676 (استاندارد ساخت و تست پمپ های جابه جایی مثبت و روتاری شامل دنده ای، اسکرو، لوپ و پره ای) با موفقیت گذرانده و به تایید ادارات ذی ربط داخلی رسیده است. ساخت این پمپ در پتروشیمی جم تبلوری از عزم و اراده و همدلی بین واحدهای مرتبط ازجمله مهندسی، بازرسی، بهره برداری، ماشینری، ابزار دقیق، برق و کارگاه مرکزی بوده است. این همکاری و اتفاق نظر در مجتمع جم یقینا سرآغازی برای حرکت با قدم های استوارتر، بلندتر و آینده ساز است که در سایه حمایت های بی دریغ مدیریت محترم محقق شده است.

محمدمهدی قیامی با اشاره به شعار شرکت پتروشیمی جم گفت: طراحی و ساخت این پمپ تبلوری است از عزم و اراده ملی این مجموعه بزرگ صنعتی و گامی است بلند در راستای شعار «جم، جهانی متمایز» که با حمایت های مدیریت شرکت محقق خواهد شد.