آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷، شماره ۳۱۹۷
اقتصاد
۵

خبر

افزایش 100 هزار تومانی سکه در کسری از ساعت

قیمت سکه پس از آنکه تا ظهر امروز (ساعت 13) روند کاهشی داشت، در نیم ساعت تغییر جهت داد و حدود صد هزار تومان گران شد. محمد کشتی آرای، عضو اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با آغاز تحویل سکه های پیش فروش از امروز، قیمت سکه بعد از روند کاهشی و رسیدن به قیمت دو میلیون و 730 هزار تومان، از ظهر به بعد در پی افزایش نرخ دلار به بالای هشت هزار تومان، روند صعودی به خود گرفت و به دو میلیون و 828 هزار تومان رسید. او افزود: درحال حاضر بازار طلا و ارز به شدت حساس است و با یک اتفاق و صحبت سیاسی و اقتصادی بلافاصله واکنش نشان می دهد.

مشخص نیست دقیقا چه اتفاقی باعث بالارفتن قیمت ارز و سکه شده و در حال واکاوی این مسئله هستیم. عضو اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت ها لحظه ای بالا و پایین می شود، درباره آخرین قیمت ها گفت: در ساعت 13:15 نیم سکه یک میلیون و 356 هزار تومان، ربع سکه 701 هزار تومان و سکه یک گرمی 411 هزار تومان قیمت داشت. به گفته کشتی آرای، هر گرم طلای 18عیار 235 هزار و 200 تومان است. هر مثقال طلا نیز که صبح کمتر از یک میلیون تومان بود، اکنون یک میلیون و 19 هزار تومان قیمت دارد.

قیمت مرغ به 9000 تومان رسید

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از افزایش قیمت مرغ به 9 هزار تومان در مراکز خرده فروشی خبر داد. این افزایش قیمت در حالی است که هنوز مصوبه ستاد تنظیم بازار درباره افزایش قیمت مرغ ابلاغ نشده است. مهدی یوسف خانی در گفت وگو با مهر از افزایش قیمت مرغ به 9 هزار تومان در مراکز خرده فروشی خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در عمده فروشی در کشتارگاه هشت هزار تومان و توزیع در واحدهای صنفی هشت هزار و 150 تومان است. او ادامه داد: همچنین نرخ این کالا در خرده فروشی مرغ شمال هشت هزارو 600 تومان و قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن هفت هزارو 700 تومان است.