آرشیو پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۰
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

نعمت تحریم

یک کاربر فضای مجازی نوشت: گروهی در برابر شفافیت در اقتصاد ایران راجع به FATF اطلاعات غلط می دهند. به فرض بد، چرا نمی گذارند نظام جامع مالیاتی اجرا شود، هراس آنها از آشکار شدن ثروتی است که از رانت و فساد آمده است. تحریم برای آنها نعمت است، چون ثروتشان را زیر خاکستر خود می پوشاند.

سخن عجیب

یک کاربر فضای مجازی با اشاره به اینکه معاون دادستان کل خواستار اعلام اموال خاوری در داخل کشور از سوی مردم شده است، نوشت: اگر قرار باشد مردم اموال را شناسایی کنند، فعالیت ادارات مختلف مرتبط با این حوزه چه معنایی دارد؟

ژن ها رها نمی کنند

برخی کاربران فضای مجازی بخشی از تلاش های تعدادی ژن خوب برای تحکیم قدرت را تبیین کرده اند. به نوشته این کاربران، تلاش هایی انجام شده تا برخی از آنها که از چند طرف با اصحاب قدرت مرتبط هستند، در هیات مدیره بانک ها حضور یابند. این کاربران پرسیده اند چه زمانی به تحصیلکردگان خارج از حلقه قدرت نگاه می شود؟

دوری از خصلت ایرانیان

یک کاربر فضای مجازی نوشت: منفورترین خصلت ما ایرانیان ریا است. وی افزود: فعالان سیاسی و اجتماعی که دیدگاه های خود را بدون خود سانسوری و ریا، آزاد اندیشانه و جسورانه بیان می کنند و از نفی شدن نمی هراسند از ویژگی های مثبت سیاستمداران است که باید مورد تمجید قرار گیرد.

دروغ با چراغ

یک کاربر فضای مجازی با اشاره به تصویر یک منتقد دولت در یک سالن با لوسترهای روشن که از پشت پرده خاموشی های اخیر و نقش معاهده پاریس در آن سخن گفته است، نوشت: مشکل پشت صحنه شماست با این همه چراغ و لوستر برای یک دروغ و ایجاد سوءظن بین مردم و مسئولان.