آرشیو پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۰
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

واکنش امریکا به شکایت ایران

وزارت خارجه امریکا شکایت ایران از این کشور به دیوان بین المللی دادگستری را «بی اساس» خواند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا روز چهارشنبه به رویترز گفت: «گرچه ما درباره مسائل خاص (به صورت رسمی) اظهارنظر نمی کنیم، شکایت ایران بی اساس است و ما در دیوان بین المللی دادگستری قویا از خود دفاع می کنیم.» ایران بدلیل نقض عهد و اعمال تحریم های امریکا علیه این کشور در دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرده است.

نماینده پوتین در تهران

خبرگزاری روسی RBC مدعی شده «الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه چهارشنبه (18 جولای/ 27 تیرماه) عازم تهران خواهد شد تا ایران را در جریان نتایج نشست «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا قرار دهد. به گزارش ایرنا، لاورنتیف یکی از اعضای هیات روسیه در هلسینکی بود.

پایان اعتصاب غذای محمود بهشتی

وکیل مدافع محمود بهشتی-از فعالان صنفی معلمان- از پایان دادن اعتصاب غذای 14 روزه موکلش خبر داد. حسین تاج در گفت وگو با ایسنا افزود: پیش از این محمود بهشتی لنگرودی در اعتراض به شیوه دادرسی پرونده های فعالان صنفی و در راستای مطالبه آنها، از تاریخ 11 تیرماه اعتصاب غذای خود را آغاز کرد. در نهایت روز گذشته به دلیل اخطار جدی پزشکان و افت شدید فشار و البته تقاضای خانواده دوستان و فعالان به اعتصاب غذای خود پایان داد.

تکذیب خبر سازی علیه بنیاد شهید

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال هرگونه پیامک یا در اختیار گذاشتن شماره تلفن های خانواده معظم شهدا و ایثارگران برای ارسال پیامک با مضمون شکایت از استاندار تهران را تکذیب کرد.