آرشیو پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۰
اجتماعی
۴
سر رسید

کلاس های خشتی، هنوز جمع نشده اند

وعده: مهر 1396 مهرماه سال گذشته بود که وزیر آموزش و پرورش به مناسبت بازگشایی مدارس در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر حضور یافت و در آنجا وعده داده بود که مدارس خشتی و گلی در سال 97 جمع آوری می شوند. سید محمد بطحایی تاکید کرده بود که در حال حاضر نزدیک هزار کلاس خشتی و گلی داریم و نزدیک دوهزار کلاس کانکسی داریم که سعی بر این است، طی یک برنامه کوتاه مدت این کلاس ها جمع آوری شود. بنده قول می دهم تا پایان سال 97 این کلاس ها استاندارد شوند.

پیگیری: چند سالی است که یکی از شعارهای مسئولان وزارت آموزش و پرورش جمع آوری کامل مدارس کپری وخشتی وگلی است. در این زمینه می توان به سخنان مرتضی رئیسی رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در دوازدهم تیرماه 94 اشاره کرد: به هیچ عنوان مدرسه کپری در کشور نداریم و آنهایی که اعلام می شود، کلاس درس کپری است. در هر نقطه کشور که کلاس کپری وجود داشته باشد و مردم به ما اطلاع دهند، بسرعت آنها را جمع آوری می کنیم. او البته سال 95 اعلام کرد که کلاس های خشتی وگلی طی یک سال آینده جمع آوری می شود.

نتیجه : معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش درباره حذف مدارس خشتی و گلی در سال 97 می گوید: پراکندگی مدارس خشتی و گلی و کپری بسیار زیاد است. بیشترین مدارس خشتی و گلی در استان سیستان و بلوچستان است. ما هم در تامین اعتبار مشکل داریم بنابراین تصمیم گرفته ایم تا پایان سال تحصیلی 98-97 تعداد مدارس خشتی و گلی را که زیر 50 کلاس دارند به سرانجام برسانیم و نیمی از مدارسی که بیش از 280 کلاس درس خشتی و گلی دارند را تامین اعتبار کنیم. وی تاکید می کند: ما همچنان کلاس کپری داریم و حذف مدارس کپری غیر ممکن است چرا که مدارس کپری جزو معماری آن شهر یا استان است و ما باید جایگزین های را برای مدارس کپری داشته باشیم.البته در برخی از استان ها کانکس را به جای کپر قرار داده ایم.