آرشیو پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۰
فن آوری
۸
روی خط فاوا

از معضل پارازیت تا قیمت اینترنت

اگر شما جزو خوانندگانی هستید که به دلایلی نتوانسته اید سخنان مسئولان فاوا را در طول هفته پیگیری کنید با ستون روی خط فاوا با ما همراه شوید.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات: مدل فروش بسته های اینترنت حجمی توسط اپراتورهای تلفن همراه اصلاح می شود و این موضوع از سوی رگولاتوری در دست پیگیری است. برخی از اپراتورهای تلفن همراه، اینترنت حجمی را به مشترکان می فروختند اما بعد از خرید مشخص می شد بخشی از بسته خریداری شده قابلیت استفاده روزانه و بخشی ویژگی شبانه دارد. این کار به نوعی فریب مشترکان است و به همین دلیل پیگیری این موضوع در دستور کار رگولاتوری قرار گرفته و اکنون این نقص از درگاه های اصلی خرید اپراتورها، اصلاح شده است.

یکی از مصادیق مهم تحول دیجیتال در دنیا،هوشمندسازی شبکه‎ های انرژی است بنابراین بخش قابل توجهی از شبکه انرژی کشور ظرف 3 سال آینده هوشمند خواهد شد.

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی: امروز با هوشمندسازی، صرفه جویی در مصرف آب به میزان یک سوم رسیده است و به سمتی حرکت می کنیم که در حوزه بهداشت و درمان مراقبت از سالمندان نیز بر پایه سیستم های هوشمندسازی صورت بگیرد.

حسین فلاح رئیس رگولاتوری: نتایج دستگاه های اندازه گیری تشعشعات رادیویی نصب شده در شهرهای بزرگ نشان می دهد که پارازیت به آستانه غیرمجار نرسیده است. از 4 سال پیش نصب دستگاه های اندازه گیری تشعشعات رادیویی در شهرهای تهران، قم، تبریز، مشهد، اصفهان، اهواز، بندرعباس و شیراز آغاز شده است. دستگاه ها تمام امواج رادیویی را اندازه گیری می کند. استاندارد جهانی برای وجود میزان تشعشعات رادیویی در منطقه یک دهم است و در اندازه گیری هایی که رگولاتوری انجام داده و ثبت شده است، تشعشعات رادیویی در شهرهای بزرگی که دستگاه ها نصب شده، کمتر از یک دهم مجاز بوده بنابراین به آستانه غیرمجاز نرسیده است.

محمد خوانساری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات: پژوهشگاه به عنوان یک نهاد دولتی باید شرکت های فعال در حوزه رایانش ابری را رتبه بندی کند و شرکت های خصوصی نیز ملزم به رعایت استانداردهای تعیین شده خواهند بود. با رعایت استاندارد و شاخص ها اعتماد مخاطبان جلب خواهد شد و درنتیجه شاهد توسعه بازار در این حوزه خواهیم بود. پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حمایت از استارتاپ ها در حوزه رایانش ابری به این هم افزایی کمک خواهد کرد.