آرشیو شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۷
اخبار کشور
۳

آیت الله مکارم شیرازی: مسئولان بابت مشکلات از مردم عذرخواهی کنند

استاد برجسته درس خارج حوزه با اینکه دولتمردان باید برای مواردی مانند قطعی برق پیش بینی های لازم را انجام می دادند، گفت: قبلا باید پیش بینی می کردید چرا نکردید؟ حداقل از مردم عذرخواهی و مشکلات را حل کنید.

این مرجع تقلید در دیدار مسئولان عقیدتی نیروی انتظامی با تبریک دهه کرامت، با حساس دانستن شرایط فعلی کشور، ابراز داشت: دشمن تصمیم گرفته هر ضربه ای که می تواند در میدان نظامی بزند و مایوس است که بتواند کار قابل ملاحظه ای انجام بدهد، از این رو همه را متمرکز در تحریم ها و در مسائل اقتصادی کرده است. به گزارش رسا، وی اظهار داشت: الان مسائل نارضایتی های اقتصادی زیاد شده و همین مسئله قطع برق باعث مشکلات فراوانی شده است، چقدر مردم شکایت دارند که وسایل برقی شان سوخته، کارخانه داشته و کارخانه اش دچار خسارت شده، یا فردی می گفت که خانه من در طبقه پانزدهم است و برای رفتن به منزل خود دچار مشکل است. اینها سبب نارضایتی مردم می شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دولتمردان باید برای چنین مواردی پیش بینی های لازم را انجام می دادند، خاطرنشان کرد: قبلا باید پیش بینی می کردید چرا نکردید؟ حداقل از مردم عذرخواهی کنید و بگویید به زودی مشکلات را حل می کنیم و درصدد حل آن باشید. استاد برجسته درس خارج حوزه با اشاره به گرانی و افزایش لجام گسیخته قیمت ها، اظهار داشت: این نیز مشکل بزرگی است، گاه مشاهده شده پنجاه درصد و گاه صددرصد و گاهی بیش از صددرصد یک جنس افزایش قیمت داشته است. البته باید قبول کرد که عده ای از مردم هم در این مسئله مقصر هستند و تمام مشکلات را نمی توان بر گردن دولت انداخت.

این مرجع تقلید گفت: برخی نیز خلاف انتظار عمل می کنند، تا جنسی کم می شود، دست به احتکار می زنند و درون انبار پنهان می کند. وقتی هم سوال می کنید می گویند باید بگذارید ببینیم قیمت چه می شود؟

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط مردم باید با نیروی انتظامی همکاری کرده تا مشکلات حل شود، ابراز داشت: گاهی چیزهایی می شنویم که واقعا جای تعجب است. می بینیم برای بعضی از مسائل ضروری، ارز داده نشده، اما چهل موسسه با ارز دولتی توانسته اند موبایل وارد کنند و به قیمت بازار آزاد می فروشند، یا چهار هزار ماشین خارجی وارد شده است. مردم وقتی اینها را می شنوند عصبانی و ناراحت می شوند.