آرشیو شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۷
شهرستان ها
۷

تولید در واحد ذوب فولاد آلیاژی ملایر بار دیگر آغاز شد

واحد ذوب شرکت فولاد آلیاژی ملایر پس از 6 سال تعطیلی، با حمایت های ستاد تسهیل ملی و استانی به چرخه تولید بازگشت.

این شرکت که از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرده بود، از سال 87 و 88 به دلیل نوسانات قیمت در بازار آهن به حالت نیمه تعطیل درآمد و پس از آن به دلیل مشکلاتی همچون نقدینگی، نبود سرمایه در گردش، پرداخت نکردن یارانه به بخش صنعت و مسایل مدیریتی 6 سال بطور کامل تعطیل شد.

در مرحله نخست بخش نورد شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر اوایل سال گذشته به چرخه تولید بازگشت که این واحد قادر به تولید سالانه 100 هزار تن شمش فولادی است و برای راه اندازی مجدد آن 30 میلیارد ریال تسهیلات با حمایت دولت، تخصیص یافت.

در همین راستا دومین واحد این شرکت بزرگ صنعتی شامل واحد ذوب نیز با تداوم حمایت های دولت و تلاش های تیم تخصصی این مجموعه به چرخه تولید بازگشت.

وی گفت: واحد نورد شهرک صنعتی فولاد ملایر نیز پس از رفع مشکلات و تغییر محصول، بزودی راه اندازی می شود.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر نیز در این آیین گفت: در تلاش هستیم تا پایان امسال ظرفیت اسمی تولید این مجموعه را به 90 تا 100 هزار تن برسانیم.

محمدباقر سبحانی بیان کرد: مقرر شد بدهی های مجموعه نورد زاگرس، ذوب آهن و شهرک فولاد جعفری به مدت 18 ماه استمهال شود و پس از آن به مدت پنج سال تقسیط بانک ها انجام شود و تاکنون افزون بر 100 میلیارد ریال سرمایه در گردش برای راه اندازی مجدد این 2 واحد پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برای راه اندازی مجدد این واحد بزرگ صنعتی با یک گروه هشت نفره که در زمینه نورد و ذوب دارای تبحر و تجربه ای 30 ساله در بخش صنعت هستند، کار را شروع کردیم.

سبحانی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده واحد نورد هم اکنون به صورت 2 شیفتی فعالیت می کند و پیش بینی ما این است که تولید را به سه هزار و 500 تا چهار هزار تن در ماه برسانیم.