آرشیو شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۷
شهرستان ها
۷

بافت تاریخی یزد در مقابل حوادث ناایمن است

یزد- خبرنگار کیهان: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: بافت تاریخی یزد به دلیل معابر خاص و دسترسی های نامناسب در مقابل حوادث از جمله زلزله ناایمن و حادثه آفرین خواهد بود.

صادقیان تصریح کرد: این طرح که بافت های تاریخی، فرسوده و ناکارآمد شهری را هدف قرار داده است به منظور ساماندهی و ایمن سازی بافت های مسکونی، تامین نیازهای جدید مسکن و اشتغالزایی و رفع بیکاری انجام خواهد شد.

به گفته وی، در قالب این طرح و در فاز نخست در 5 محله شامل محلات حسن آباد، اسکان، شاه ابوالقاسم، قاسم آباد و پشت باغ برای این منظور به مدت پنج سال 2500 میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

وی گفت: خط سوم انتقال آب به استان از خلیج فارس با کمک بخش خصوصی پیشرفت خوبی دارد و پیگیری اخذ مجوزهای لازم برای اجرای خط چهارم انتقال آب به استان از دریای عمان نیز هستیم.

صادقیان گفت: طرح مطالعاتی انتقال آب های ژرف به استان در حال انجام است و امیدواریم به نتایج خوبی برای استان منتج شود.

وی همچنین به طرح های مدیریت مصرف آب استان اشاره کرد و گفت: برهمین اساس کاهش 426 میلیون متر مکعب مصرف آب بخش کشاورزی تا سال 1400 در دستور کار قرار گرفته و طرح ها و اعتبارات مورد نیاز برای جهاد کشاورزی در این مورد تعریف شده است.

وی با اشاره به افت کنونی سالانه 50 تا 100 سانتی متر از سطح آب های زیرزمینی استان، ابراز امیدواری کرد که با تحقق این طرح و رسیدن مصرف آب بخش کشاورزی به 500 میلیون متر مکعب دیگر شاهد افت آبهای زیرزمینی استان نباشیم.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به حفر 25 حلقه چاه اضطراری جدید برای تامین آب آشامیدنی یزد در مواقع بحرانی، افزود: 11 حلقه چاه مناسب آب آشامیدنی شناسایی و برای استفاده از مواقع اضطراری لوله گذاری شده است.