آرشیو یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۱۴۰
سیاست
۳

خبر

رییس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رییس جمهور دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه های دادگستری و امور خارجه ابلاغ کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه های دادگستری و امور خارجه ابلاغ کرد.بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رییس جمهور «قانون دایمی شدن قانون مجازات اسلامی» را جهت اجرا به وزارت دادگستری و «قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا» را به وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

صداوسیما موظف است از منافع ملی حمایت کند

فاطمه راکعی، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: صداوسیما در سال های اخیر بسیار بد عمل کرده و مورد انتقاد مسوولان و فعالان سیاسی و مدنی زیادی قرار گرفته است، اخیرا هم با چند برنامه اشتباه شرایطی را ایجاد کرده که دیگر نمی تواند ادعا کند در راستای منافع ملی حرکت می کند. صداوسیمای ملی که موظف است از منافع ملی حمایت کند دولت را تضعیف می کند و در جهت خواست های سیاسی گروهی اندکی حرکت می کند اما ادعا دارد که از منافع نظام حمایت می کند. مقام معظم رهبری اخیرا تاکید کرده اند که همه باید در راستای همدلی و وحدت کشور حرکت کنند و صداوسیما نیز از این دستور مستثنی نیست. نقل به مضمون می کنند که رهبری از صداوسیما هم خواسته اند که تلاش های دولت را نشان دهد.

دولت باید بجنبد

مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس در گفت وگو با فارس گفت: معتقدم که دولت باید درزمینه مشکلات اقتصادی زود بجنبد، قبل از اینکه مجلس بخواهد دست به کار شود. اگر در تیم اقتصادی دولت عده ای واقعا ناکارآمد هستند، مشکل دارند و افکارعمومی روی آنها حساس است، دولت باید آنها را تغییر دهد. وضعیت کنونی در هر صورت بخشی از عملکرد دستگاه ها را می رساند که مشکلات اقتصادی ناشی از عدم کارآمدی آنهاست و بخشی از آن هم مربوط به جنگ اقتصادی است که امریکا علیه ما شکل داده است، بنابراین دولت باید اهتمام ویژه ای برای اصلاح تیم اقتصادی اش صورت دهد.