آرشیو یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۳۲۰۰
دیپلماسی
۱۵

کوتاه دیپلماسی

استقبال ترامپ از گفت و گو با ایران

مهر: سفیر جدید آمریکا در وین در گفت وگویی با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران اظهار کرد ترامپ از گفت وگو با ایران استقبال می کند. «ترور ترنا»، سفیر جدید آمریکا در اتریش، در گفت وگو با روزنامه دی پرسه افزود: درحال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ترامپ از گفت وگو با ایران استقبال می کند. «ترنا» همچنین درباره همکاری های اقتصادی اتریش با ایران با توجه به تهدیدهای ترامپ گفت: آمریکا دومین طرف تجاری اتریش به شمار می آید، طبیعی است که شرکت های اتریشی در مقایسه با همکاری با ایران تمایل بیشتری برای همکاری تجاری با آمریکا داشته باشند.

گفت و گوی وزیران خارجه آمریکا و کویت درباره ایران

ایسنا: وزیر امور خارجه آمریکا در گفت وگو با همتای کویتی خود درباره مسائل منطقه ای و ایران رایزنی کرد. وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه، در یک تماس تلفنی با صباح آل خالد آل حمد آل صباح همتای کویتی اش، گفت وگو کرد. دو طرف در این گفت وگو درباره وضعیت منطقه، ایران و چگونگی تقویت روابط تجاری - اقتصادی دوجانبه رایزنی کردند.

نشست بعدی سران روسیه، ایران و ترکیه در اواخر تابستان

تسنیم: سفیر روسیه در آنکارا اعلام کرد نشست بعدی روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه، پیرامون سوریه بعد از پایان تعطیلات تابستانی در تهران انجام می شود، البته تاریخ دقیق آن بعدا اعلام خواهد شد. «آلکسی یرخوف»، سفیر روسیه در آنکارا، در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد دیدار بعدی روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه پیرامون اوضاع در سوریه بعد از پایان تعطیلات تابستانی انجام خواهد شد، ولی زمان دقیق این نشست هنوز مشخص نشده است. او افزود: «تاآنجاکه من اطلاع دارم، توافقات درباره برگزاری نشست سران سه جانبه انجام شده، البته درباره زمان دقیق آن و دستور کار نشست فعلا صحبتی نشده و بهتر است این مسئله به بعد از تابستان و پایان تعطیلات ماه آگوست موکول شود».