آرشیو یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۸
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* انصارالله یمن با بمباران پالایشگاه آرامکو عربستان معادلات جنگ در منطقه را تغییر داد و نشان داد به سادگی می تواند شاهرگ های حیاتی عربستان را از کار بیندازد.

3152021

* واقعا باید به شیرمردان و شیرزنان فوعه و کفریا به خاطر مقاومت و صبرشان در طول سه سال محاصره تبریک گفت. خداوند جزای خیر به آنها عطا کند. در طول این سه سال همیشه نگران این شیعیان مظلوم در محاصره شمرهای زمان بودیم.

52600912 و 69600936

* خسارت جدید برجام اینکه بیگانگان از دانشگاه های کشور بازرسی به عمل می آورند ولی مسئولان اصلا دردشان نمی آید. واقعا برای آن نمایندگان مجلس متاسف هستیم که با تصویب 20 دقیقه ای برجام ضربه بزرگی را به کشور وارد کردند.

21450912

* آژانس انرژی اتمی به استادان و دانشجویان ایرانی احترام نمی گذارد و گویا قصد ندارد روند بازرسی از دانشگاه ها را متوقف کند. البته نباید انتظاری از دولت داشت زیرا مطمئنا با چراغ سبز دولت این اتفاقات در حال وقوع است.

2811021

* خروج بدون هزینه توتال از توافقی که امضاء کرده بود همانند قراردادهای خسارت زای دیگر مربوط به پرونده دوران های مختلف مسئولیت آقای زنگنه در وزارت نفت است. واقعا با فردی که مسبب چندین قرارداد پرمناقشه و ضررده برای ایران بوده است، چه باید کرد؟

27970917

* پس از رسوایی برجام، مسئولان دولت گفتند مذاکره با آمریکا دیوانگی است! اما در همان حال لوایح ضدامنیتی مربوط به کنوانسیون پالرمو و FATF را به مجلس ارائه کردند! در موضوع اقتصاد هم با وجود جنگ اقتصادی، چوب حراج به ارز و طلای کشور زدند؟! این در حالی است که بسیاری از جوانان کشور بیکارند و بسیاری نیز در فقر و فشار اقتصادی؟! ارز مسافرتی دولتی هم به مرفهین بی درد تحویل می شود. اگر معنی واقعی شعار تدبیر و امید این است به نفع دشمن است یا کشور؟!

05630915

* بعضی از وزیران این دولت نشان دادند در حد مسئولیتی که گرفته اند توان مدیریتی ندارند به همین دلیل می توان مدعی بود که چنین جایگاهی را غصب کرده و ادامه مسئولیت آنان نامشروع است.

83130919

* مشکلاتی که کشور با آنها مواجه شده ناشی از آن مدیران اجرایی است که نگاه به خارج دارند و از خود همتی نشان نمی دهند با مدیریت انقلابی و جهادی خیلی راحت می توان این مشکلات را پشت سرگذاشت و جلو رفت.

53640912

* برخی از وزرای کابینه دولت مدیریتی کارآمد و پویا ندارند و بلکه مسببان اصلی آشفتگی در بازار اقتصادی هستند. ترمیم کابینه دولت باید به گونه ای باشد تا مردم احساس کنند فردی دلسوز و باانگیزه در راس کار آمده است.

51670911

* مدعیان اصلاحات که حالا خط اعلام برائت از دولت روحانی را در پیش گرفته اند، درگذشته نیز بارها گفته بودند که دولت رحم اجاره ای اصلاحات است اما تا به حال در مورد استیضاح اعضای کابینه صادقانه عمل نکرده اند؟ بنابراین، موضعگیری های جدید نیز جز یک تاکتیک ریاکارانه و فرصت طلبانه از سوی این طیف نمی تواند باشد.

52970913

* چرا تا به حال برنامه ای شفاف از مدیران اقتصادی دولت به مردم ارائه نشده است، عدم اطلاع مردم از برنامه های اقتصادی برخلاف شعار شفافیت دولت است. هر وقت مردم محرم دولت شدند می توان به آینده امیدوار بود.

0129021

* در شرایطی که استکبار جهانی جنگ تمام عیار اقتصادی بر علیه ایران شروع کرده چه معنایی دارد بانک مرکزی 312 میلیون دلار ارز مسافرتی برای سفرهای خارجی سیاحتی اختصاص بدهد.

91550916

* سیاست غلط ارزی دولت در اختصاص ارز به مسافران سفر تفریحی به ترکیه و تایلند و... نابخشودنی است چطور اجازه دادند عده ای عشرت طلب ارز مسافرتی دریافت کنند در حالی که زندگی آحاد مردم در جامعه دستخوش تکانه های ناشی از تحولات ارزی است.

28260913

* چرا با وجود کارخانه های بزرگ تولید کود شیمیایی که کفاف جامعه کشاورزی را می دهد باید واردات کود داشته باشیم؟ آیا این کار ضربه زدن به تولید داخلی نیست؟ چه دست هایی در کار است تا کار تولید داخلی سامان نگیرد؟! بشکند آن دستهایی که کارگر ایرانی را برای چند صباح کسب ثروت و حفظ قدرت بیکار می کند.

59500912

* چند مدت قبل از شبکه افق سیما فیلم مستندی درخصوص بهره برداری از انرژی خورشیدی در کشورهای آفریقایی پخش شد. چرا در کشور پرآفتاب ما به این موضوع اهمیت داده نمی شود و سرمایه گذاری لازم در این دستاورد علمی صورت نمی گیرد؟

37390915

* به دلیل نامشخصی آب بازارچه محمدشهر کرج به مدت یک روز قطع شد و با توجه به گرمای 40 درجه ای هوا کسبه این بازارچه متحمل هزینه شدند، ادامه این روند حکایت از مدیریتی ناکارآمد دارد. امیدوارم مسئولین در استان البرز راه حلی برای این مسئله بیابند.

جمعی از کسبه بازارچه محمدشهر

* برخورد خشن برخی از ماموران سد معبر شهرداری با شهروندان نشان می دهد که آموزش های لازم به ماموران سد معبر در برخورد با مردم داده نشده است.

99210911

* از تاکسیرانی شهر قم درخواست دارم با رانندگان تاکسی که حاضر به روشن کردن کولر خودرو نیستند برخورد کند و سامانه ای را به مردم معرفی کنند که مردم بتوانند پیگیر شکایت شان باشند و با راننده متخلف برخورد شود.

2703021

* به مسئولان آموزش و پرورش و آموزش عالی عرض می کنیم در تالیف کتب درسی برای دانش آموزان و دانشجویان جای یک کتاب تحت عنوان فرهنگ دفاع مقدس خالی است.

06090915

* سیر مراحل دریافت کارت هوشمند ملی کمتر از نیم ساعت زمان می برد ولی پس از پرداخت وجه و... باید چندین ماه پیگیر دریافت کارت بود. الان سه ماه است که مدارک را تحویل داده ایم ولی از کارت هوشمند خبری نیست! چرا این همه زمان برای صدور یک کارت صرف می شود؟

74500912

* از اپراتور همراه اول درخواست می شود اختلالات مربوط به پوشش آنتن دهی اینترنت پرسرعت تلفن همراه خود را در داخل ایستگاه ها و تونل های شبکه متروی تهران به ویژه خط 3(مترو) را از لحاظ کیفی و سرعت آن ارتقا وبهبود ببخشد. چراکه اصلا نمی توانیم از اینترنت تلفن همراه خود استفاده کنیم.

مهندس مینایی

* اتوبوس های شرکت واحد در مسیر میدان بهمن - سهیل بدون روشن کردن کولر اقدام به جابه جایی مسافر می کنند و با توجه به مسیر نسبتا طولانی این خط مسافران گرمای شدید داخل اتوبوس را تحمل می کنند. به جای آن به دلیل کثیف بودن شیشه ها هیچ وقت نمی توان از داخل اتوبوس بیرون را مشاهده کرد! از مسئولین تقاضای رسیدگی دارم.

2703021

* با توجه به تعدد زیارتگاه های کشور که عمدتا به یمن قدوم مبارک امام رضا(ع) در اقصی نقاط کشورمان پراکنده اند و بعید است استانی بدون امام زاده باشد شایسته است تدبیری اندیشیده شود که این اماکن شریف و نیز مساجد کشور از برق خورشیدی بهره مند شوند.

یک بازنشسته توانیر

* سیمای جمهوری اسلامی با سانسور نکردن نمایش زنان بدلباس تماشاگر جام جهانی و همچنین در آغوش گرفتن فوتبالیست های کشور کرواسی توسط رئیس جمهور خانم کشورشان دنبال اثبات چه چیزی بود؟ بنازم به این غیرت!

10700938