آرشیو یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۸
اقتصادی
۴

کارشناس خودرو: حمایت از خودروسازی دولتی عامل کیفیت پایین خودروهاست

کارشناس خودرو گفت: دولت به جای اینکه خودروسازی داخلی را به دست بخش خصوصی واقعی بسپارد همیشه به دنبال حمایت بی مورد از کارخانه های خودروسازی بوده است.

بهرام شهریاری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی اظهار کرد: زمانی که تغییری در ساختار خودروی داخلی ایجاد نمی شود مردم به دنبال خرید خودروهای خارجی می روند. ضمن اینکه تنوع قوانین مختلف در حوزه خودرو باعث سرگردانی مردم و فعالان اقتصادی شده است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی آنجاست که تصمیمات چندگانه در شاکله دولت گرفته می شود، تصریح کرد: دولت به جای اینکه خودروسازی داخلی را به دست بخش خصوصی واقعی بسپارد همیشه به دنبال حمایت بی مورد از کارخانه های خودروسازی داخلی بوده و در این میان حضور مدیران دولتی برای این شرکت های خودرویی موجب رانت بازی و فساد شده است.این کارشناس خودرو ادامه داد: امروز تمایل مردم به خرید خودروی داخلی کاهش یافته زیرا کیفیت این خودروها پایین است و نمی توانند ذائقه مشتریان خود را تامین کنند بنابراین بسیاری از خودرو سازان به دنبال آوردن خودروی های خارجی در خط تولید خود هستند.

شهریاری تصریح کرد: یک روز 206 وارد خط تولید خودروهای ایرانی شد اما سالهاست که این خودرو از خط تولید جهانی خارج شده اما در ایران اصرار به تولید خودروهای این چنینی داریم.

وی در پایان یادآور شد: در صورتی که امکان سرمایه گذاری در کشور وجود داشته باشد، خودروسازان داخلی با مشارکت خودروسازان خارجی تقویت شده و می توانند خودروهای روز دنیا را تولید کنند.