آرشیو یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رهایی دو نفر از قصاص

با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 21 شهرستان زاهدان، اختلاف و درگیری بین چند طایفه به سازش منجر و دو نفر از مجازات قصاص نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری فارس شعبه شماره 21 شهرستان زاهدان از شعب صلحی واقع در مسجد مکی است که بسیاری از پرونده های ارجاعی به این شعبه با تلاش بزرگان و ریش سفیدان به سازش ختم شده است.

یکی از پرونده های ارجاعی به این شعبه پرونده قتلی است که مربوط به دو طایفه است که این قتل باعث به وجود آمدن اختلافات و درگیری های فراوانی بین دو طایفه شده بود.

از زمان ارجاع پرونده به شعبه سریعا جلسه سازش در شورای حل اختلاف شماره 21 زاهدان تشکیل و از طرفین پرونده دعوت شد تا در این جلسه شرکت کنند، جلسه با حضور طرفین پرونده و جمعی از بزرگان طوایف آنها برگزار شد و اعضای شوراهای حل اختلاف با استفاده از نفوذ بزرگان و معتمدان و اشاره به نتایج مثبت و تاثیرگذار گذشت و ایثار در جامعه توانستند رضایت خانواده شاکی را جلب کنند.

در نهایت خانواده اولیای دم با حرمت گذاری به بزرگان جلسه، تمامی شکایات خود در این زمینه را بلااثر و رضایت خود را نسبت به گذشت از طایفه مقابل اعلام کردند.

مشابه همین مورد نیز پرونده دیگری با موضوع نزاع منجر به قتل به این شعبه ارجاع شد که اعضای شورای حل اختلاف شماره 21 زاهدان ضمن تشکیل جلسات متعدد با طرفین پرونده و جمع زیادی از بزرگان دوطایفه توانستند نتایج خوبی کسب کنند.