آرشیو یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۵۸
جامعه
۱۸

20 درصد زائران حج فشار خون بالا دارند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: 20درصد زائران ایرانی حج تمتع امسال فشار خون دارند و 12 درصد به دیابت مبتلا هستند.

به گزارش ایرنا، علی مرعشی افزود: بیماری زائران ایران تقریبا مانند سال های گذشته اعلام شده، اما فشارخون و دیابت در صدر بیماری های زمینه ای زائران ایرانی است. وی 80 سال به بالا را سن خطرناکی از منظر بیماری های قلبی عروقی و ریوی به خصوص در آب و هوای گرم اعلام و بیان کرد: امسال 1500زائر بالای 80 سال در بین زائران ایرانی هستند که جزو زائران پرخطر از منظر سلامت و بیماری به حساب می آیند.

مرعشی درباره پرونده الکترونیک پزشکی زائران حج عنوان کرد: زائران سال گذشته نیز پرونده الکترونیک پزشکی داشتند اما امسال با رفع نواقص و ایرادها، بهتر به زائران خدمت رسانی می شود. وی بیان کرد: تمام سوابق پزشکی زائران که در ایران مورد بررسی قرار گرفته در این پرونده ها درج شده است و هرگونه خدمات پزشکی که این افراد در ایام حج دریافت کنند در این پرونده ثبت می شود.

مرعشی یادآور شد: پزشکان و متخصصان با توجه به این که امکان ثبت اطلاعات آفلاین نیز در این سامانه وجود دارد، می توانند بدون داشتن اینترنت نیز به درج خدمات پزشکی و وارد کردن اطلاعات زائران اقدام کنند. وی در ادامه از امکان حضور بیماران دیالیزی در ایام حج خبر داد و افزود: با تفاهنامه ای که با مسئولان پزشکی حج سعودی داشتیم امکان دیالیز در مراکز درمان سعودی برای زائران ایرانی وجود دارد.