آرشیو دوشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۴۱
سیاست
۴

حجت الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات:

وزارت اطلاعات با کانال های ضد دینی که با اتاق فکر محتوای ضد دینی تولید و بازنشر می کنند برخورد کرده و مدیران این کانال ها را شناسایی می کند و درباره این کانال ها دیگر بحث تذکر معنا ندارد و وزارت اطلاعات پرونده آنها را به دستگاه قضا واگذار می کند.

وزارت اطلاعات هزاران کانال، گروه را که با رویکرد امنیتی فعالیت کرده همانند سلطنت طلب ها، فرق نوظهور و منافقان تحت اشراف اطلاعاتی خود قرار داده است و با آنها برخورد می کند. وزارت اطلاعات کانال های مستهجن، تروریستی و کودک آزاری را شناسایی کرده و نسبت به مسدود کردن آنها اقدام می کند.

کارشناسان وزارت اطلاعات در رابطه با محتوای کانال های موردنظر به مساله ای که جنبه ضد اخلاقی یا ضد امنیتی داشته باشد برخورد نکرده اند. البته برخی بر اساس نگاه جناحی مطالبی را منتشر کرده اند اما آیا وزارت اطلاعات باید بر اساس دیدگاه جناحی با آنها برخورد کند.

وقتی مشکلات با هشدار، تذکر و راهنمایی حل می شود، چرا باید با مشت آهنین برخورد شود.

رهبر انقلاب فرمودند اعمال مسائل جناحی در کار اطلاعاتی یک گناه است. بر این اساس وزارتخانه از اعمال مسائل جناحی خودداری می کند.

اگر در ابتدا به این افراد تذکر داده شده بود و در صورت عدم نتیجه اقدام بعدی صورت می گرفت هزینه کمتری برای نظام داشت و این باور ما است.

تفاوت نظرات کارشناسی بین دستگاه های مختلف یک امر بدیهی و پذیرفته شده است: بنابراین در جمع جامعه اطلاعاتی و به ویژه میان وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه برنامه را براساس هم افزایی و همدلی مبتنی کردیم و از اینکه کارها در مسیر منازعات و رقابت های کاهنده قرار گیرد همواره اعتراض کردیم و تلاش کردیم که هم افزایی و همدلی را دنبال کنیم.

همچنین علاوه بر نشست هایی به صورت ماهانه در شورای هماهنگی جامعه اطلاعاتی و همچنین کمیسیون های مشترک دستگاه های اطلاعاتی بنده نیز با آقای طائب به صورت ماهانه جلساتی را برگزار و تبادل نظر صورت می گیرد: بنابراین نسبت به گذشته به هم نزدیک تر شده ایم و همکاری های تنگاتنگ انجام می شود و امیدواریم با این رویکرد دغدغه نمایندگان سوال کننده نسبت به تکرار موارد اینچنین کاهش یابد.