آرشیو دوشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۳
جهان
۲۰
آسیا

انفجار در فرودگاه کابل همزمان با ورود عبدالرشید دوستم

گروه جهان/ عصر دیروز یکشنبه پس از آنکه عبدالرشید دوستم، معاون رئیس جمهوری افغانستان پس از یکسال دوری از وطن یا به قول برخی ناظران؛ تبعید خودخواسته، وارد فرودگاه کابل شد، انفجار مهیبی در مجاورت فرودگاه کابل رخ داد. به گزارش «ایران» به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بشیر ادهم، سخنگوی دوستم ضمن تایید این خبر بدون اشاره به شمار کشته یا زخمی های احتمالی اعلام کرد، در این انفجار هیچ آسیبی به دوستم نرسیده است.

بنا بر این گزارش، انفجار زمانی رخ داد که دوستم در حال خروج از فرودگاه بود و جمع کثیری از مقام های دولتی از جمله سرور دانش، معاون دوم محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، محمد محقق و عطا محمدنور و صدها تن از حامیان او به استقبالش آمده بودند.

حشمت استنکزی، سخنگوی پلیس کابل به رویترز گفت، انفجار در یکی از ورودی های فرودگاه بین المللی حامد کرزای که محل تجمع حامیان دوستم بود، رخ داده است. نجیب دانش، سخنگوی وزیر کشور افغانستان نیز گفت، انفجار احتمالا توسط یک عامل انتحاری رخ داده است.

خبرگزاری طلوع افغانستان نیز بدون اشاره به تعداد کشته و زخمی ها نوشت:به احتمال زیاد اکثر قربانیان این انفجار انتحاری از میان نیروهای امنیتی باشد. دولت کابل از اختلافات شدید داخلی بشدت رنج می برد و ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون رئیس جمهوری افغانستان که به خاطر همین اختلافات بیش از یک سال در ترکیه بسر می برد، دیروز یکشنبه به وطن بازگشت.