آرشیو سه‌شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۶۰
صفحه آخر
۱۲

انصارالله اعلام کرد: فقدان استراتژی و نشناختن مردم یمن 2 دلیل اصلی شکست آل سعود در الحدیده

سخنگوی جنبش انصارالله یمن، نداشتن استراتژی نظامی و سیاسی ائتلاف سعودی و عدم شناخت مردم و مقاومت از سوی دشمن را از جمله علل شکست این ائتلاف در جنگ الحدیده دانست.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن بر شکست سناریوی دشمن سعودی برای حمله به الحدیده تاکید و اعلام کرد که ائتلاف سعودی در حملات خود به ساحل غربی یمن به جنگ روانی و پروپاگاندای رسانه ای تکیه کرد تا شاید بتواند این شکست را لاپوشانی کند.

به گزارش فارس، وی «مقاومت و نقش مردم» را یکی از مهم ترین دلایل شکست ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ الحدیده برشمرد و گفت: «نقش مردم در پایبندی به مسئله حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور ستودنی است... پس از سه سال و نیم جنگ مستمر متجاوزان علیه یمن، جنگ الحدیده و ساحل غربی به کشورهای اشغالگر آموخت که به دلیل نداشتن استراتژی نظامی و سیاسی و نشناختن مردم یمن است که با شکست مواجه می شوند، این در حالی است که در کنار ائتلاف متجاوز، کشورهای زیادی و در راس آنها آمریکا و انگلیس هستند که با تمامی تجهیزات نظامی خود در جنگ علیه یمن شرکت دارند و به این ائتلاف کمک می کنند.» سخنگوی انصارالله با بیان اینکه «مقاومت مردم یمن در برابر حملات ائتلاف سعودی، مسئولان خارجی را شگفت زده کرده» اضافه کرد: «ما با ده ها سفیر و نماینده کشورهای مختلف حتی آن هایی که به دشمن کمک کردند، دیدار کردیم و آنها گفتند که از مقاومت یمنی ها متعجب هستند.»

از سوی دیگر در حالی که امارات مدعی است حملات در الحدیده را متوقف کرده است، ائتلاف سعودی یکشنبه شب برای کمک تجهیزاتی و تسلیحاتی به شبه نظامیان وابسته به ائتلاف، در غرب یمن عملیات هلی برن انجام داد. یک منبع نظامی یمن به المسیره گفته این عملیات در راستای حمایت از «مزدوران» ائتلاف در ساحل غربی یمن صورت گرفته است. در مقابل یگان پدافندی ارتش یمن و انصارالله در واکنش به ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی، پادگان «عنبره» متعلق به شبه نظامیان را در شمال منطقه یختل در ساحل غربی را هدف قرار دادند که در نتیجه آن چندین نفر از آنها کشته و یا زخمی شدند.