آرشیو سه‌شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۶۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دود، 3 شهرستان خوزستان را تعطیل کرد

ادارات و دستگاه های دولتی سه شهرستان حمیدیه، سوسنگرد و هویزه دیروز به علت دود ناشی از سوختن نیزارهای هورالعظیم تعطیل شد.

اهواز – خبرنگار کیهان: فرماندار هویزه گفت: این شهرستان صبح دیروز به خاطر شدت و غلظت دود ناشی از آتش سوزی نیزارهای هورالعظیم در بخش عراق تعطیل شد.

ناظم ثبوتی افزود: همچنان بالگردها در حال اطفای حریق در هور العظیم هستند.

علاوه بر این دو شهرستان حمیدیه و سوسنگرد نیز تعطیل اعلام شدند.

در اطلاعیه فرمانداری های این سه شهرستان تمامی بانک ها و ادارات این شهرستان ها به جز مراکز درمانی و خدماتی دیروز تعطیل شدند و نیروهای جمعیت هلال احمر نیز به حالت آماده باش درآمدند.

بخش عراقی تالاب هورالعظیم از حدود 16 روز پیش دچار آتش سوزی وسیع شده و بیش از 16 هزار هکتار از آن را درگیر کرده است.دود غلیظ ناشی از آتش سوزی در هورالعظیم، چندین شهر و روستای خوزستان از جمله هویزه، سوسنگرد، رفیع، بستان و اهواز را درگیر کرده و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است.

ستاد بحران خوزستان مقرر کرده است که از بالگردهای آبپاش برای خاموش کردن این آتش سوزی استفاده شود که این بالگردها از پنجشنبه وارد خوزستان شده و عملیات اطفای حریق از صبح جمعه آغاز شده است. البته به دلیل اینکه این بالگردها امکان پرواز در دمای بالای 40 درجه را ندارند، عملیات از ساعت 7 تا 11 انجام می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: دود غلیظ ناشی از آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم دیروز شش شهرستان را در استان خوزستان فرا گرفت.

احمدرضا لاهیجان زاده با اشاره به دود غلیظی که در روزهای گذشته برخی شهرهای استان را فراگرفته اظهار داشت: وزش باد، باعث شده دود ناشی از آتش سوزی در هور در شهرستان های هویزه، دشت آزادگان، حمیدیه، اهواز، باوی و کارون منتشر شود.