آرشیو چهارشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۵
جهان
۲۰

دو خط خبر

نیکی هیلی، نماینده امریکا در سازمان ملل در مصاحبه با سی بی ان نیوز گفت: ما به روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعتماد نداشته و هرگز اعتماد نخواهیم کرد. آنها (روس ها) هرگز قرار نیست دوست ما شوند. این یک حقیقت است.

تارنمای «الوسط» لیبی نوشت، عناصر مسلح گروه تروریستی داعش به یک مرکز پلیس در شهر «العقیله» واقع در 120 کیلومتری جنوب اجدابیا (شمال لیبی) حمله کرده و کنترل آن را به دست گرفتند، آنها سپس این مرکز پلیس را به آتش کشیدند.

هیات 15 نفره از کره جنوبی دیروز سه شنبه به کره شمالی سفر کرد تا شرایط برقراری ارتباط ریلی بین دو همسایه در منطقه غربی را بررسی کند. رهبران دو کره در ماه آوریل بر همکاری مشترک در مدرن سازی و ارتباط ریلی میان دو طرف توافق کرده بودند.

پس از انتشار تصویری از سید حسن نصرالله و نوه اش از سوی شبکه المنار، مقام های رژیم صهیونیستی نتوانستند خشم خود را مخفی کنند و آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توئیتر مدعی شد: «طبیعتا او نمی خواهد نوه اش مانند خودش «تروریست» باشد، این طور نیست سید حسن.»

داده های «وزارت امنیت میهن امریکا» نشان می دهد در چند سال گذشته هزاران پناهجو در دوره ای که در بازداشت اداره مهاجرت و گمرک به سر می برده اند، مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.

آکسانا شاچکو، موسس جنبش زنان فیمن در پاریس به زندگی خود پایان داد. جنازه وی در آپارتمانش در حالی پیدا شد که روی یادداشتی نوشته بود: همه شما قلابی هستید.