آرشیو چهارشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۵
ایران زمین
۱۹

افزایش مصرف برق هرمزگانی ها به دنبال گرمای 50 درجه

گرمای هوای 50 درجه ای و شرجی 90درصدی در برخی شهرهای هرمزگان میزان مصرف برق در بخش های مختلف صنعتی، تجاری، کشاورزی و بیشتر از همه در بخش خانگی این استان را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، گرمای هوای بیش از حد در کنار خاموشی های پی در پی در نقاط مختلف شهرها و روستاهای هرمزگان، موجب نارضایتی و کلافگی مردم شده است. به دنبال این مساله «حمید رضا ساعد پناه»، معاون بهره برداری شرکت توزیع برق هرمزگان از افزایش 4 درصدی مصرف برق دراستان خبر داد و گفت: در 3 ماه نخست امسال، 2میلیون و 917 هزار کیلووات ساعت برق در استان مصرف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4درصد افزایش یافته است.

ساعد پناه، بیشترین مصرف برق را مربوط به شهرستان بندرعباس دانست و افزود: علت افزایش برق در هرمزگان، افزایش دمای بی سابقه هوا و افزایش تعداد مشترکان در استان است. با توجه به اینکه ساعت اوج مصرف برق بین 13 تا 17 عصر است، شهروندان در این ساعت ها در مصرف برق نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

تداوم خاموشی ها تا نیمه شهریور ماه

«محمد ذاکری»، مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان نیز درباره قطعی برق و برنامه خاموشی ها گفت: برنامه زمانبندی خاموشی های برق تا نیمه شهریور ماه ادامه دارد و این برنامه به صورت سراسری است. شبکه برق به 10 درصد خاموشی نیاز دارد که 5درصد آن در استان اعمال می شود. توان تولید برق در هرمزگان حداکثر 2 هزار و 300 مگاوات است و نیاز است 3 هزار مگاوات این کسری از شبکه سراسری جبران شود.

ذاکری یادآور شد: تنها 10 درصد مشترکان به علت قرار گرفتن در شبکه برق مناطق حساس خاموشی کمتری دارند و هیچ تبعیضی در کار نیست. اگر هر مشترک خانگی در ساعت اوج مصرف تنها یک کولر گازی استفاده کند نیازی به اعمال خاموشی ایجاد نخواهد شد و مراکز حساس مانند بیمارستان ها مشمول این برنامه نمی شوند.