آرشیو چهارشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۵
ایران زمین
۱۹

اخبار

آغاز بازسازی واحدهای زلزله زده تازه آباد کرمانشاه

عملیات بازسازی 101 واحد مسکونی روستایی آسیب دیده در زلزله منطقه تازه آباد استان کرمانشاه آغاز شد.

«مجید جودی»، مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن درگفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه در زلزله 31 تیرماه به 101 واحد مسکونی در روستاهای این منطقه که بسیار فرسوده بودند، خسارت وارد شد که باید واحدهای جدید جایگزین آنها شود. طبق برنامه ریزی بنیاد مسکن، همه این واحدها می توانند از تسهیلات بانکی 30 میلیون تومانی ساخت مسکن و 5میلیون تومان وام بلاعوض دولت استفاده کنند. جودی گفت: با توجه به پایداری اعتبارات مالی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در بودجه سال گذشته و امسال، برای پرداخت تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض به زلزله زدگان روستاهای منطقه تازه آباد استان کرمانشاه مشکلی وجود ندارد.

مرزنشینان ماکو در انتظار حل مشکلات

گروه ایران زمین/ مرزنشینان منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی انتظار دارند مشکلات افزایش عوارض خروج از کشور، بازارچه های مرزی بخصوص بازارچه مرزی «ساری سو» و مشکل مربوط به ثبت سفارش و بوروکراسی های گمرکی بزودی حل شود. «غلامرضا سلیمانی» مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو بر لزوم بهره مندی فعالان اقتصادی منطقه از ورود ماشین آلات سنگین با پلاک منطقه به منظور اجرای طرح های عمرانی و معدنی تاکید کرد و افزود: این اقدام می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند؛ احداث آزاد راه و جاده های مواصلاتی نیازمند بهره مندی از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته است.

رگبار و رعد و برق در برخی از مناطق کشور

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد طی امروز (چهارشنبه) در برخی از مناطق کشور خبرداد. طبق اطلاعیه این سازمان در ساعات بعد ازظهر امروز در ارتفاعات مرکزی و شرقی مازندران، برخی نقاط شمالی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. به دلیل وقوع رگبارهای شدید، موقتی و احتمال آبگرفتگی در برخی از نقاط، توصیه می شود آمادگی لازم برای این شرایط فراهم شود.