آرشیو چهارشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۵
فن آوری
۸

دولت الکترونیک می تواند از فسادها جلوگیری کند

رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شفاف سازی اطلاعات می تواند به کاهش چشمگیر فسادها و سوء استفاده های موجود کمک کند و دولت الکترونیک می تواند به این شفافیت کمک کند.

به گزارش «ایران» ملت، سبحانی فر افزود: برای ایجاد شفافیت باید دولت الکترونیک جدی گرفته شود و کارها در این زمینه سرعت بگیرد. دولت الکترونیک می تواند از فسادهایی که در حال حاضر ایجاد شده جلوگیری کند.

رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه زیرساخت های دولت الکترونیک توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شده است، افزود: دولت الکترونیک در برنامه پنجم و ششم توسعه مطرح بود و در حال حاضر نیز این بحث ادامه دارد.

با توجه به اینکه در قانون آمده است که هر 6 ماه یکبار گزارشی از روند اجرای دولت الکترونیک ارائه شود و جلسه ای در همین زمینه با وزیر ارتباطات برگزار شد.

نماینده مردم سبزوار گفت: مباحث بعدی در خصوص دولت الکترونیک احصاء و تعریف فرآیندها، احصاء و شناسنامه دار کردن خدمات، محتوا، هماهنگی و اتصال دستگاه ها به مرکز ملی تبادل اطلاعات است.وی با تاکید بر اینکه باید تمامی دستگاه ها، نهادها و قوای سه گانه به مرکز ملی اطلاعات متصل شوند، عنوان کرد: بخش عمده ای از خدمات مشخص و شناسنامه دار شده اند و بخش باقی مانده خدمات نیز باید شناسایی شوند و دستگاه ها نیز باید با مرکز ملی اطلاعات ارتباط برقرار کنند و داده های خود را در اختیار این مرکز قرار دهند.