آرشیو چهارشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۵
اجتماعی
۴
سررسید

«یارانه سفر» به سیستان و بلوچستان پرداخت نشد

«مسعود سلطانی فر» رئیس وقت سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور سال 95 اعلام کرد این سازمان با هدف توزیع سفر در مناطق «ناشناخته» و «کمتر شناخته شده» یارانه سفر می دهد. او آن روز استان سیستان و بلوچستان و مسیر زاهدان، زابل، چابهار و تهران را به عنوان نخستین مقاصدی که یارانه سفر می گیرند، معرفی کرد.

پیگیری: مرتضی رحمانی موحد، معاون سابق گردشگری هم بعد از آن اعلام کرد:«یارانه سفر قرار نیست مستقیما به مردم داده شود؛ اعتبار آن که از بودجه حمایت و پشتیبانی از صنعت گردشگری تامین می شود، به بسته های سفری اختصاص می یابد که آژانس های مسافرتی آماده کرده اند و مردم می توانند این تورهای یارانه دار را از آژانس های مسافرتی تهیه کنند.» رحمانی موحد حتی وعده اعلام اسامی آژانس هایی که در طرح «یارانه سفر» قرار می گیرند را هم داد و گفت:«بسته های سفر یارانه دار مشمول قشر خاصی نمی شود و هرکسی می تواند این بسته را از آژانس های مسافرتی بخرد و از یارانه آن بهره مند شود و به مناطق کمتر شناخته شده کشور سفر کند.» سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بر همین اساس سال 96 را سال گردشگری سیستان و بلوچستان اعلام کرد.

نتیجه:«محمد محب خدایی» معاون کنونی گردشگری معاون سازمان میراث فرهنگی در گفت و گو با روزنامه ایران از طرح «یارانه سفر» اظهار بی اطلاعی می کند و می گوید:«ما به دنبال کاهش قیمت ها در زمان لوسیزن(فصل خلوتی) مسافرت های داخلی هستیم. در این زمان ایرلاین ها و هتل ها را متقاعد می کنیم تا به جای صندلی خالی و اتاق های بدون مسافر، به آژانس ها تخفیف بدهند.» به اعتقاد او این روش، روشی پایدار است و بیشتر از یارانه سفر جواب می دهد.