آرشیو پنجشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۲
ورزش
۴

پرسپولیسی یا استقلالی

صرفنظر از برانکو و شفر که هدایت دو تیم پر طرفدار پایتخت را بر عهده دارند و استقلالی و پرسپولیسی ترین مربیان حال حاضر دنیا هستند، در بین 14 تیم باقی مانده مربیانی هستند که سابقه بازی در پرسپولیس یا استقلال را دارند.

تیم نساجی قائمشهر و استقلال خوزستان دو تیم لیگ هجدهم هستند که سرمربیانش سابقه پوشیدن لباس آبی پوشان پایتخت را دارند. جواد نکونام که پس از ترک اسپانیا چند سالی در استقلال بازی کرد و با این تیم تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم رفت، توانست تیم پرطرفدار و پرشور شهر قائمشهر را بعد از دو دهه به سطح اول فوتبال کشور بازگرداند. او امیدوار است که در اولیت تجربه مربیگری اش در لیگ برتر، نتایج قابل قبولی به دست آورد. تیم استقلال خوزستان هم که سال گذشته در آخرین هفته ها از سقوط نجات پیدا کرد، به سراغ یک مربی بومی به نام داریوش یزدی رفته که در کارنامه اش بازی در استقلال دیده می شود. او که پیشتر سرمربی نفت و گاز گچساران نیز بوده، در فاصله سال های 74 تا 76 و زیر نظر مرحوم حجازی مدافع استقلال بود.

تعداد مربیان پرسپولیسی در لیگ هجدهم یک نفر از استقلالی ها بیشتر است. پدیده مشهد که چند سال گذشته را با هدایت رضا مهاجری به پایان می رساند، فصل جدید را با یحیی گل محمدی شروع می کند که سابقه بازی و مربیگری در پرسپولیس را دارد. علی دایی هم دومین فصل است که هدایت نارنجی پوشان سایپا را بر عهده دارد. پارس جم جنوبی هم که در سال نخست حضور در لیگ برتر با تارتار لیگ را در رده پنجم به پایان رساند، دومین فصل حضورش را هم با این بازیکن سابق پرسپولیس روی نیمکتش شروع می کند.