آرشیو پنجشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۲
صفحه اول
۱
یادداشت

آثار مثبت تغییر

عزت الله یوسفیان مولا

روز گذشته شاهد تغییری در بخش اقتصادی دولت بودیم. بالاخره انتظار این بود که بخش هایی از تیم دولت تغییر کند و هم دولت و هم مجلس مشترکا در این باره به نتیجه رسیدند که این جابه جایی ها صورت گیرد.

البته تحولات اخیر به معنای این نیست که افراد جابه جا شده قادر به انجام وظیفه در دیگر بخش های دولت نیستند، اما به هرحال مجموعه ای از مشکلات وجود داشت که می بایست روح و خون تازه ای در شریان تیم اقتصادی دولت دمیده شود.

روز گذشته آقای همتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی، جایگزین آقای سیف شد و همچنین بحث کناره گیری آقای نوبخت از تمام مسئولیت ها در دولت مطرح شد. در این دو مقوله، رئیس جمهور دو شیوه را در پیش گرفت. یکی بحث تغییر و دیگری ابقا. در روند تحولات اخیر و مشکلات به وجود آمده نمی توان گفت که همه اعضای تیم دولت در عملکرد خود ناموفق بودند، بلکه شرایط مختلفی برای وضعیت اقتصادی کشور وجود دارد و حتی برخی از اعضای تیم دولت مثل آقای نوبخت در طول دوران فعالیت خود گام های موثری را برای بهبود وضعیت اقتصادی برداشت و در عین حال با رعایت ادب اداری و نزاکت همراهی، استعفای خود را اعلام کرد اما آن طور که رئیس دفتر رئیس جمهور گفته، بحث استعفای ایشان در حال حاضر مطرح نیست. به هر صورت برای تغییر شرایط اقتصادی و چاره اندیشی برای مساله ارزش پول ملی، تغییر در دولت

ضروری بود.

در شرایط کنونی به نظر می رسد که افزایش و کاهش قیمت دلار و سکه جنبه علمی و اقتصادی ندارد، اما اخبار منتشر شده حاکی از آن است که تغییرات اخیر زمینه ایجاد آرامش در فضای عمومی و اقتصادی کشور را فراهم کرده و انتظار این است.